arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

درخواست سران گروه ۸ قبل از مذاکره بغداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سران گروه ۸ در مذاکرات اولیه خود در "کمپ‌دیوید" در آستانه نشست ایران و ۱+۵ در بغداد، خواستار تلاش‌های یکپارچه تمامی طرفین مذاکرات بغداد برای پیشبرد مذاکرات ایران و ۱+۵ شدند.

به گزارش انتخاب؛ فارس به نقل از رویترز نوشت: سران گروه 8 روز جمعه در مذاکرات اولیه خود در "کمپ دیوید" توافق کردند که ایران باید اطلاعات بیشتری درباره برنامه هسته‌ای خود فاش کند.

آنها همچنین در خصوص تحولات سوریه تأکید کردند که هم‌اکنون زمان تمرکز بر انتقال قدرت سیاسی در سوریه است.

سران گروه 8 تأکید کردند که کره شمالی باید به هنجارهای بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای پایبند باشد و در اگر به اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه دهد، بیش از این منزوی خواهد شد.

ضیافت شام شب گذشته رهبران گروه 8، به میزبانی "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا، اولین فرصت را برای رهبران گروه 8 به وجود آورد تا درباره مسائل امنیت جهانی به بحث و مذاکره بپردازند و قرار است امروز درباره بحران منطقه یورو و دیگر موضوعات اقتصادی از جمله فشارهای بازار نفت بحث و گفت‌وگو کنند.

نشست گروه 8 موسوم به G8"" در کمپ دیوید در آستانه دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) که قرار است در بغداد برگزار شود، صورت گرفته است.

سران گروه 8 بر اهمیت تلاش‌های یکپارچه در نشست بغداد تأکید کردند و یکی از مقامات آمریکایی گفت: هریک از سران گروه 8 تأکید داشتند که ایران گام‌های مهمی در جهت مجاب کردن جامعه بین‌الملل از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته ای اش، بردارد.
نظرات بینندگان