arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

واکنش عبدالله به تحولات پنجشیر؛ تحمیل خواسته‌ها با توسل به‌زور نتیجه مطلوبی ندارد

رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان با بیان اینکه آنچه در پنجشیر صورت گرفت دردناک بوده و تعدادی از فرزندان این دیار به‌شهادت رسیدند تاکید کرد، رسیدن به خواسته‌ها با توسل به زور نتیجه مطلوبی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «عبدالله عبدالله» رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان در واکنش به وقایع اخیر پنجشیر گفت: تحمیل خواسته‌ها با توسل به زور، هیچگاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌گردد.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که جنگ، هر روز فرزندان بیشتر این کشور را به خاک و خون می‌کشد، خانواده‌ها را به سوگ می‌نشاند ‌و وطن را از سرمایه‌های انسانی محروم می‌سازد.

عبدالله در ادامه به جنگ پنجشیر اشاره کرد و گفت: در درگیری‌هایی که در ولایت پنجشیر صورت گرفت، اقدامات دردناکی رخ داد و شماری از فرزندان رشید این دیار به خاک و خون افتادند که از آن جمله، دو روز قبل، خبر شهادت خواهر زاده‌ام فهیم دشتی و ژنرال عبدالودود ذره، خواهرزاده قهرمان ملی کشور احمدشاه مسعود را دریافت کردیم.

وی تاکید کرد: فهیم دشتی یک انسان مؤمن، متعهد، ارزش‌گرا، مخلص و شیفتهٔ راه و آرمان قهرمان ملی بود. او طی بیست سال گذشته در راه روشنگری با تمام وجود همت گماشت و سنگر رسانه و نهادهای رسانه‌ای را برای رشد ارزش های ژورنالیسم، نهادینه شدن آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در جامعه بر هر کار دیگری ترجیح داد.

این سیاستمدار افغان تاکید کرد: ژنرال عبدالودود در کنار آنکه دوست خوب من بود، یک مبارز پاکباز و ورزیده و مجرب کشور ما بود که در موقعیت‌های مختلف نظامی و امنیتی صادقانه به کشور و ملت خود خدمت نمود.

عبدالله شهادت این 2 چهره نزدیک به احمد مسعود را تسلیت گفت و تاکید کرد: تحمیل خواست‌ها با توسل به زور، هیچگاه نتیجه مطلوب نداشته و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌گردد.

 فهیم دشتی و ژنرال عبدالوود از یاران نزدیک احمد مسعود در جنگ پنجشیر به‌شهادت رسیدند.

نظرات بینندگان