arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به۲۱۰ هزار دز رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیش از ۲۱۰ هزار دز واکسن به شهروندان ۶ شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه تزریق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیش از ۲۱۰ هزار دز واکسن به شهروندان ۶ شهرستان زیرمجموعه این دانشگاه تزریق شد.

نوید دانایی روز شنبه در جریان بازدید از بزرگترین مرکز واکسیناسیون کووید۱۹ سپاه قائم آل محمد(عج) استان در سالن ورزشی غدیر شهر سمنان افزود: تاکنون حدود ۱۲۵ هزار نفر از مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز اول واکسن کرونا دریافت کردند.

وی بیان کرد: با ورود محموله جدید واکسن با مقدار و حجم بالا، سرعت تزریق واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزایش یافته است و علاوه بر واکسیناسیون گروه های سنی متولد ۱۳۵۵ و قبل از آن، گروه های پرخطر طبق روند سابق و همچنین دانشجویان نیز از امروز واکسینه می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: هفته گذشته این دانشگاه به رکورد تزریق ۷۵۰۰ دز واکسن در روز رسید و با توجه به توان و نیروی انسانی دانشگاه، همکاری سپاه و بسیج و همچنین محموله‌ای که دریافت شد، امید است در این هفته به رکورد تزریق ۱۰ هزار دز واکسن در روز برسیم.

وی با اشاره به این‌که برکت، آسترازنکا و سینوفارم واکسن های موجود در مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، تصریح کرد: شهروندان استان سمنان حتما ضمن ثبت نام در سامانه سلامت به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir به شکل منظم و طبق نوبت درج شده به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند و در زمان مراجعه به مرکز کارت ملی همراه داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکید کرد: تمام افراد حتی کسانی که واکسینه شدند باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و اگرچه تزریق واکسن شدت بیماری را کم کرده و زنجیزه انتقال را قطع می کند، ولی این به آن معنا نیست که افرادی که تزریق واکسن داشتند، به کرونا مبتلا نخواهند شد پس همه مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

اکنون در استان سمنان شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سمنان، دامغان، آرادان، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت نارنجی، و شهرستان‌های میامی و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 ایرنا

نظرات بینندگان