arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

کمک به مبتلایان پارکینسون با گلکسی واچ

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که نظارت بر فشار خون از طریق گلکسی واچ می‌تواند به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که نظارت بر فشار خون از طریق گلکسی واچ می‌تواند به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نشریه آنلاین سامسونگ، تحقیقات مرکز پزشکی سامسونگ نشان می‌دهد نظارت بر فشار خون با استفاده از گلکسی واچ ۳ می‌تواند به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک کند تا فشار خون ارتوستاتیک را راحت‌تر کنترل کنند.

سامسونگ الکترونیکس امروز اعلام کرد که یک مطالعه جدید در مجله معتبر پزشکی Frontiers in Neurology منتشر شده است. این مطالعه نشان داده است که نظارت بر فشار خون در گلکسی واچ می‌تواند به بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون (PD) کمک کند تا به طور موثر فشار خون ارتوستاتیک (OH) را کنترل کنند، شکلی از فشار خون پایین که در اثر انقباض عروق خونی ایجاد می‌شود.


درواقع این ساعت از سقوط افراد مسن مبتلا به پارکینسون پیشگیری می‌کند. نسل سوم و چهارم ساعت‌های اپل دارای سنسور‌های پیچیده‌ای هستند که می‌توانند  وضعیت تعادل از طریق تجزیه و تحلیل موج پالس، که با سنسور‌های نظارت بر ضربان قلب ردیابی می‌شود، کنترل کنند.

کاربران می‌توانند فشار خون و سایر عوامل حیاتی خود را در برنامه Samsung Health Monitor از نزدیک تحت نظر داشته باشند و در طول مشاوره آن‌ها را در قالب یک فایل PDF با متخصصان پزشکی به اشتراک بگذارند.

یک تیم تحقیقاتی در مرکز پزشکی سامسونگ، به سرپرستی دکتر Jin Whan Cho و دکتر Jong Hyeon Ahn، نرخ فشار خون جمع آوری شده توسط گلکسی واچ۳  را با فشارسنج اندازه گیری کردند تا با دقت نتایج را مقایسه کنند.

کمک به مبتلایان پارکینسون با گلکسی واچ

در این آزمایش مشخص شد که استفاده از   گلکسی واچ۳ که قابل حمل‌تر و راحت‌تر از یک فشارسنج معمولی است  به بیماران پارکینسون این امکان را می‌دهد تا فشار خون خود را در هر کجا و هر زمان که نیاز باشد اندازه گیری کرده و هرگونه نوسان فشار خون را به راحتی ردیابی کنند.

این آزمایش بر روی ۵۶ بیمار  با میانگین سنی ۶۶.۹ سال با نشانگر فشارسنج در یک بازو و گلکسی واچ۳   در طرف دیگر انجام شد. هر بیمار سه بار فشارخون خود را با هر دو دستگاه اندازه گیری کرد.

یافته‌ها نشان می‌دهد فشار خون اندازه گیری شده توسط گلکسی واچ و فشارسنج قابل مقایسه بود. میانگین و انحراف استاندارد تفاوت‌ها برای فشارخون سیستولیک (SBP) ۶/۴ ± ۴، ۰. ۴/۰ میلی متر جیوه و برای فشارخون دیاستولیک (DBP) ۱/۴ ± ۱.۱ میلی متر جیوه بود. ضریب همبستگی (r) بین دو دستگاه برای SBP ۰.۹۶۷ و برای DBP ۰.۹۱۶ بود. هرچه ضریب همبستگی به ۱ نزدیکتر باشد، دو دستگاه بیشتر یکدیگر را دنبال می‌کنند.

تیم تحقیقاتی گفت: "افت فشار خون ارتوستاتیک یک علامت شایع و چالش برانگیز است که افراد مبتلا به پارکینسون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما غربالگری فقط با مشاهده علائم دشوار است و هنگام اندازه گیری فشار خون ممکن است این مشکل شناسایی نشود. "

این مطالعه، تحت عنوان "اعتبار سنجی فشار خون با استفاده از ساعت هوشمند در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون"، در جدیدترین شماره مجله معتبر پزشکی Frontiers in Neurology منتشر شد.

مانیتورینگ فشار خون در حال حاضر از طریق برنامه Samsung Health Monitor۲  در اتریش، استرالیا، برزیل، بلژیک، بلغارستان، شیلی، کرواسی، جمهوری چک، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، کره، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، پرو، لهستان، پرتغال، روسیه، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایلند، امارات متحده عربی و انگلستان موجود است.

نظرات بینندگان