arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

معرفی بهترین منابع درس ریاضی کنکور تجربی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 معرفی بهترین منابع درس ریاضی کنکور تجربی

یادگیری و تسلط بر درس ریاضیات برای موفقیت در کنکور سراسری رشته تجربی قطعا لازم است و تاثیر قابل توجهی بر رتبه شما خواهد گذاشت.

بسیاری از دانش‌آموزان ممکن است از درس ریاضی و تست‌های مربوط به آن هراس داشته باشند، اما واقعیت این است اگر ریاضی را به صورت درست و گام به گام یاد بگیرید به یک درس لذت بخش و چالش برانگیز تبدیل می‌شود که اوقات خوبی را با آن سپری خواهید کرد.

 ریاضی به عنوان یکی از درس‌های اصلی برای رشته تجربی، تعداد 30 سوال از سوالات رشته تجربی را به خود اختصاص داده است و با ضریب و تراز بالا، یک درس سرنوشت ساز برای شما محسوب می‌شود.

برای یادگیری ریاضی علاوه بر کلاس‌های تقویتی و فوق‌ برنامه، تهیه کتاب کمک آموزشی مناسب که تسلط بر تست‌زنی و آموزش نکات کاربردی را آسان کند، به شدت توصیه می‌شود.

در این مطلب با سه کتاب جامع مهم ریاضی برای آمادگی جهت کنکور سراسری رشته تجربی آشنا می‌شوید، توجه داشته باشید که این کتاب‌ها با پوشش‌دهی مباحث دروس ریاضی رشته تجربی به مانند یک معلم همراه عمل می‌کنند. از این رو اگر زمان کافی دارید می‌توانید هر سه کتاب را داشته باشید و در غیر این صورت خواندن هر کدام به طور کامل و با دقت زیاد کفایت می‌کند.

معرفی بهترین منابع درس ریاضی کنکور تجربی

1.کتاب ریاضی تجربی جامع خیلی سبز

کتاب ریاضی جامع خیلی سبز رشته تجربی (2جلدی) با هدف تسلط بر تست‌زنی ریاضیات سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم رشته علوم تجربی نوشته شده است و در مجموع دارای 3400 تست می‌باشد که با تناسبی صحیح و کاربردی و با توجه به اهمیت مباحث درآزمون سراسری، در بین فصل‌های مختلف توزیع شده‌اند.

تست‌های این کتاب یا به صورت تالیفی هستند یا از کنکورهای سراسری داخل و خارج گرفته شده‌اند. البته بعضی از آن‌ها نیز از آزمون‌های دانشگاه آزاد و کنکورهای آزمایشی قلم‌چی نیز گرفته شده‌اند که تعداد کمتری نسبت به سایر تست‌ها دارند.

درسنامه‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که مطالب مربوط به هر درس‌ را بخش‌بندی کرده تا داوطلبان راحت‌تر آن‌ها را یاد بگیرند.

می‌توان گفت درسنامه‌های این کتاب بیشتر به صورت نکات کنکوری، تمرین و تست ارائه شده‌اند. نکاتی که در درسنامه‌ها آورده شده معمولا برای طراحی تست توسط طراحان آزمون سراسری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

در جلد اول کتاب درسنامه‌ها، تست‌ها و پاسخ‌نامه کلیدی آورده شده است و در جلد دوم پاسخ تشریحی کامل تمام تست‌ها بررسی شده‌است.

 معرفی بهترین منابع درس ریاضی کنکور تجربی

2.کتاب ریاضی تجربی جامع کنکور مهروماه

کتاب ریاضی جامع مهروماه رشته تجربی (2جلدی) با پوشش‌دهی تمام مباحث مربوط به پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته تجربی، شما را با زبانی ساده و صمیمی به یادگیری درس ریاضی دعوت می‌کند.

جلد اول این کتاب شامل درسنامه‌های مربوط به هر مبحث، تست‌ها و پاسخ‌های کلیدی می‌باشد. در جلد دوم پاسخ‌های تشریحی به طور کامل بررسی شده‌اند.

درسنامه‌های این کتاب تمامی موضوعات را به صورت دسته‌بندی شده و به صورت جامع بررسی کرده است، که این موضوع باعث شده این کتاب نسبت به بسیاری از کتاب‌های کمک آموزشی ریاضی  کاربردی‌تر باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار با اهمیت درسنامه‌های این کتاب یک‌پارچگی آن‌ها است. به این معنی که مطالب مربوط به یک مبحث برای سه پایه دبیرستان در یک فصل آمده است. به عنوان مثال تمام مطالب مربوط به حد و پیوستگی سال دهم، یازدهم و دوازدهم در یک فصل کنار هم جمع شده است. این ویژگی باعث می‌شود یک مبحث را به طور کامل بررسی کنید و با یادگیری جزء به جزء آن، راحت‌تر به انواع سوالات مربوط به کنکور سراسری پاسخ دهید.

حدود 3000 تست طبقه‌بندی شده در این کتاب آورده شده است که یا تالیف شده‌اند یا از کنکورهای سال‌های پیش گرفته شده‌اند.

تست‌ها به چهار بخش، آموزش، تثبیت، تسلط و آزمون فصل تقسیم شده‌اند.

3.کتاب ریاضیات جامع آبی کنکور رشته تجربی قلمچی

معرفی بهترین منابع درس ریاضی کنکور تجربی

 

کتاب ریاضی جامع آبی قلم‌ چی رشته تجربی با هدف تسلط کامل بر دروس ریاضی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به بررسی جزء به جزء مباحث ریاضی پرداخته است.

این کتاب با 150 درسنامه، تمام مطالب مهم کتاب درسی را به صورتی ساده و قابل فهم انتقال می‌دهد.

بیشتر تست‌های این کتاب تالیفی می‌باشند و با توجه به مباحثی که در کتاب درسی یا کتاب‌های کمک آموزشی ارائه شده، طراحی شده‌اند. دیگر تست‌ها برگرفته از آزمون‌های سراسری داخل و خارج و یا آزمون‌های خود کانون قلمچی می‌باشند.

در ابتدای هر فصل نمودار درختی جهت تعیین موضوعات و زیر موضوع‌ها آورده شده تا دانش‌آموزان به راحتی مطالب را تفکیک کنند و اشکالات خود را با رجوع به مبحث مورد نظر رفع کنند.

کلام آخر

تسلط بر ریاضیات به عنوان یک درس مهم، برای موفقیت در کنکور سراسری رشته تجربی الزامی است. از این توصیه می‌شود با انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی مناسب، یادگیری این درس را شیرین کنید.

توصیه می‌شود برای یادگیری درس ریاضی به صورت گام به گام پیش بروید. به عنوان مثال ابتدا یک مبحث را از تمامی جهت بخوانید و مورد بررسی قرار دهید. سپس مسائل را طبق ترتیبی منظم به صورت قدم به قدم حل کنید. قطعا نتیجه متفاوتی کسب خواهید کرد که از آن لذت می‌برید. همچنین برای تهیه این کتاب‌ها با تخفیف ویژه می‌توانید به سایت پایتخت کتاب سر بزنید

 

 

 

نظرات بینندگان