arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

برپایی بزرگترین رویداد فرهنگی جهان عرب با شرکت ۲۸ کشور در ریاض

بیش از هزار انتشارات محلی، منطقه‌ای و بین المللی از ۲۸ کشور جهان از جمله عراق در نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض ۲۰۲۱ شرکت خواهند کرد که فردا افتتاح می‌شود. شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ عربستان اعلام کرد که عراق مهمان افتخاری نمایشگاه ده روزه خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: بیش از هزار انتشارات محلی، منطقه ای و بین المللی از ۲۸ کشور جهان از جمله عراق در نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض ۲۰۲۱ شرکت خواهند کرد که فردا افتتاح می شود.

به گزارش نینا، بیش از هزار انتشارات محلی، منطقه ای و بین المللی از ۲۸ کشور جهان از جمله عراق در نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض ۲۰۲۱ شرکت خواهند کرد که فردا از سوی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان افتتاح می شود.

شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان، وزیر فرهنگ عربستان اعلام کرد که عراق مهمان افتخاری نمایشگاه ده روزه خواهد بود.

وی گفت: انتخاب عراق در چارچوب روابط برادری است که دو ملت عربستان و عراق را گرد هم می آورده و در چارچوب تلاش های مشترک دو کشور برای افزایش همکاری در همه زمینه های توسعه از جمله حوزه فرهنگی بوده است.

وزیر فرهنگ عربستان تصریح کرد: انتخاب عراق به عنوان میهمان افتخاری به ایجاد یک فضای تعاملی بزرگ بین عموم مردم عربستان و روشنفکران عراقی و تولیدات فکری و خلاقانه آنها کمک می کند.

نمایشگاه بین المللی کتاب ریاض هر ساله در شهر ریاض برگزار می شود و بستری برای شرکت ها ، موسسات و افرادی است که در زمینه ادبیات، انتشارات و ترجمه فعالیت می کنند و علاقه مند برای نمایش آثار تولیدی خود هستند.

این نمایشگاه به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه های کتاب عربی از نظر تعداد بازدیدکنندگان، حجم فروش و تنوع برنامه های فرهنگی آن و از نظر مشارکت برجسته ترین انتشارات های عربی، منطقه ای و بین المللی، یک رویداد مهم فرهنگی در جهان عرب محسوب می شود.

سازمان ادبیات ، انتشارات و ترجمه که مسئول برگزاری نمایشگاه است به برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد که در دوره برگزاری این نمایشگاه در محل جدید خود در ریاض انجام خواهد شد. در این نمایشگاه گروهی از مهمترین نویسندگان، اندیشمندان و منتقدان سعودی، عرب و بین المللی در مجموعه ای از سمینارها، سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف ابداعات و خلاقیت های فرهنگی حضور خواهند داشت.

نظرات بینندگان