arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سفر ۲۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق با وجود موافقت با ورود فقط ۶۰ هزار ایرانی/ پیمان جبلی رئیس صداوسیما شد / در پی نامه مقام معظم رهبری، واردات لوازم خانگی کره ای ممنوع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فرمانده بسیج: ۷۰ هزار مسجد و ۱۰۵۴ پایگاه بسیج در کشور، محور تشکیل حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج باید وارد کار شود و شاخصه‌های مردم‌سالاری را برای مردم تفهیم کند گفت: تربیت ۸ میلیون جوان بسیجی و تشکیل حکومت اسلامی از اهداف ماست. او گفت: ۷۰ هزار مسجد و ۱۰۵۴ پایگاه بسیج در کشور، محور تشکیل حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند.

وزارت کشور: دیگر پناهنده جدید نمی پذیریم
مدیرکل امور اتباع وزارت کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر با توجه به حضور جمعیت زیادی از اتباع افغانستان در کشور و شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، سیاست و تدبیر محوری این است که پذیرش پناهنده جدیدی نداریم، از حضور حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر اتباع غیرمجاز در کشور خبر داد.

در پی نامه مقام معظم رهبری، واردات لوازم خانگی کره ای ممنوع شد
در پی درخواست تعدادی از شرکت های داخلی تولید لوازم خانگی از رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی، رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به وزرای اقتصاد و صمت دستور جلوگیری از واردات لوازم خانگی کره ای را مکتوب کرد. مقام معظم رهبری در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرد که طبق نامه‌ای که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی به ایشان نوشته‌اند، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

قیمت دلار از ۲۸ هزار تومان فراتر رفت
قیمت دلار در بازار آزاد با کمی افزایش نسبت به روز گذشته از ۲۸ هزار تومان فراتر رفته است. قیمت این ارز در حال حاضر ۲۸ هزار و ۱۴۸ تومان است.

پیمان جبلی رئیس صداوسیما شد
با پایان مدت ۵ ساله ریاست علی عسگری، پیمان جبلی به عنوان رئیس جدید صداوسیما انتخاب شد. رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب پیمان جبلی نوشته اند: «جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظایف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب می‌کنم.»

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۷ مهر ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۲۷۱ ابتلای جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه ۲۷۲ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

سفر ۲۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق با وجود موافقت با ورود فقط ۶۰ هزار ایرانی
باوجود موافقت عراق با ورود فقط ۶۰ هزار زائر ایرانی برای مراسم اربعین داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آمار غیر رسمی بیش از ۲۰۰ هزار زائر برای شرکت در آئین بزرگ اربعین حسینی وارد کربلای معلی شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۸۰ هزار نفر از طریق مرز زمینی وارد کشور شوند.

 

نظرات بینندگان