arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۰۸ مهر ۱۴۰۰
جزئیات تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و کره جنوبی؛

امیرعبداللهیان: تلاش هایتان را برای آزادسازی پول های ایران دوچندان کنید / وزیر خارجه کره جنوبی: تمام تلاش خودمان را کرده ایم، مثل پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل و تضمین تجارت بشر دوستانه

وزیران امور خارجه ایران و کره جنوبی روز پنجشنبه ۸ مهر در مورد پول‌های توقیف شده ایران در آن کشور و احیای توافق هسته‌ای برجام گفتگو کردند. وزیر خارجه کره جنوبی در پاسخ به خواست امیرعبداللهیان برای «دوچندان کردن تلاش‌های» سئول به منظور آزادسازی پول‌های توقیف شده ایران به او گفته است کشورش تمام تلاش خود را در این راه بکار بسته، که نتیجه آن به گفته وزیر خارجه کره جنوبی، شامل استفاده از این پول برای «پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل و تضمین تجارت انسان‌دوستانه» است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیران امور خارجه ایران و کره جنوبی روز پنجشنبه ۸ مهر در مورد پول های توقیف شده ایران در آن کشور و احیای توافق هسته ای برجام گفت وگو کردند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و چونگ ایو-یونگ بخشی از تلاش سئول برای حفظ مناسبات خود با دولت جدید در ایران به ریاست ابراهیم رئیسی است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه کره جنوبی در پاسخ به خواست امیرعبداللهیان برای «دوچندان کردن تلاش‌های» سئول به منظور آزادسازی پول‌های توقیف شده ایران به او گفته است کشورش تمام تلاش خود را در این راه بکار بسته، که نتیجه آن به گفته وزیر خارجه کره جنوبی، شامل استفاده از این پول برای «پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل و تضمین تجارت انسان‌دوستانه» است.

بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی می‌افزاید، چونگ ایو- یونگ همچنین تاکید کرد که «چنین تلاش‌هایی ادامه خواهد یافت.»

کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود حدود هفت میلیارد دلار از اموال ایران را، که به دلیل تحریم‌ها مسدود کرده است، در اختیار دارد.

نظرات بینندگان