arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰

۱۰ هزار نفر در ۳۵ روستا تحت تاثیر زلزله بوده‌اند/ مصدومیت ۱۵ نفر تاکنون/ اعلام خسارت در ٢٠ روستا

در زمین‌لرزه‌ای ۵.۷ ریشتری در استان چهارمحال و بختیاری جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر در ۳۵ روستا تحت تاثیر قرار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در زمین‌لرزه‌ای ۵.۷ ریشتری در استان چهارمحال و بختیاری جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر در ۳۵ روستا تحت تاثیر قرار گرفتند.

 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس ریشتر در ساعت ۰۶:۰۹ صبح امروز چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

این زمین لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است و در استان‌های خوزستان، اصفهان و لرستان نیز احساس شده است.

آمار مصدومان به ۱۵ نفر رسید

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ارزیابان بلافاصله به منطقه اعزام شده‌اند و پایگاه‌های اورژانس و پیش‌بیمارستانی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ نفر در این زمین‌لرزه مصدوم شده‌اند.

در ٢٠ روستا خسارت گزارش شده است

«اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: حوالی ساعت ۶:۰۹ صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر منطقه چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب از سوی استانداری به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند، تصریح کرد: تا کنون چهار پس لرزه که بزرگترین آنها ۳.۵ ریشتر بزرگی داشته، این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و با توجه به پس لرزه‌های رخ داده به احتمال خیلی زیاد زلزله ۵.۷ ریشتری همان زلزله اصلی بوده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون آمار 8 مصدوم گزارش شده است، تصریح کرد: تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی در این مناطق به حالت آماده باش درآمده‌اند، همچنین مورد فوتی نیز تاکنون نداشتیم.

نجار با بیان اینکه ارزیابان در حال ارزیابی منطقه هستند، خاطرنشان کرد: در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.

تلفات انسانی تاکنون گزارش نشده است

 

«خسرو کیانی» مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت زمین‌لرزه در منطقه چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ مصدوم سرپایی گزارش شده است که خوشبختانه درمان هم شده‌اند؛ یک مصدوم هم نیاز به خدمات بیشتر داشته که خدمات‌رسانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تلفات انسانی تاکنون گزارش نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه عشایری و روستایی است و پراکندگی روستاها در آن منطقه زیاد است، جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر در ۳۵ روستا تحت تاثیر زلزله بوده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن تیم‌های ارزیاب همچنان در حال ارزیابی هستند و بیشتر خسارت‌ها مالی است و تلفات انسانی خوشبختانه گزارش نشده است.

کیانی ادامه داد: مسیرهای روستایی باز است و خدمات آب، برق و گاز برقرار است و مشکل خاصی در این زمینه گزارش نشده است.

۱۲ مصدوم در زمین لرزه اندیکا - کوهرنگ

«مجتبی خالدی» سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت خدمت رسانی به منطقه زلزله زده شهرستان اندیکا اظهار داشت: متاسفانه بر اثر این زمین لرزه ۱۲ نفر مصدوم شدند که آسیب به ۸ نفر به دلیل ترس و فرار بوده است.

وی افزود: ۴ هموطن دیگر نیز به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شدند، خوشبختانه ۶ نفر از مصدومان پس از درمان از بیمارستان ترخیص و ۶ نفر دیگر درحال مداوا هستند.

خالدی گفت: این زمین لرزه فوتی نداشته است.

اعزام ٧ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

«مهدی ولیپور» رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین جزییات امدادرسانی در مناطق زلزله زده گفت: تاکنون ٧ تیم ارزیاب از استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری به کانون زلزله در چلگرد اعزام و به استان های معین «اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد» اعلام آماده باش شده است.

وی ادامه داد: همچنین مصدومیت دو نفر در روستای گراب از استان چهار محال و بختیاری گزارش شده که مصدومین به درمانگاه چمن گلی انتقال یافته‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه یک تیم امدادهوایی در اهواز هم برای اعزام در صورت نیاز آماده باش است، تصریح کرد: با توجه به گزارش مرکز EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن مناطق تاراز و دره شو، کوه هم در این منطقه ریزش کرده است.

به گفته ولیپور تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و تاکنون در ٢٠ روستا اعلام خسارت شده است.

آماده باش اورژانس در مناطق زلزله‌زده/ ارزیابی ۶ روستا تاکنون

«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به زمین لرزه در مناطق غربی کشور گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس ریشتر در استان خوزستان در محدوده اندیکا در عمق ۱۰ کیلومتری اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: از طریق اورژانس کشور آماده باش به دانشگاه جندی شاپور اهواز اعلام شد.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ناوگان هوایی استان در حالت آماده باش قرار گرفته اند. همچنین بیمارستان مسجد سلیمان در حال آماده باش است.

خالدی تصریح کرد: تاکنون ۶ روستا ارزیابی شده است و خوشبختانه مصدوم نداشته اند. زمان زمین لرزه در موقعی بوده است که مردم هوشیار بوده و پیش بینی ما این است که مصدومان کمتری داشته باشیم.

 ایلنا

نظرات بینندگان