arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۸ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / امیرعبداللهیان: کره جنوبی پولمان را ندهد، سریال‌های کره‌ای پخش نمی‌کنیم / پیش بینی پوتین درمورد بازگشت احتمالی آمریکا به برجام / مخدوش شدن تابلوی کوچه «پنجشیر» در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

یکشنبه آینده، اولین جلسه کمیسیون مشترک طرح صیانت
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: یکشنبه ۱۹ مهر ساعت ۱۲ اولیه جلسه کمیسیون مشترک طرح صیانت است که حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد و می‌کوشیم اقدامات اولیه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی و پیام‌رسان‌های اجتماعی را داشته باشیم. آقاتهرانی گفت: مقرر شده است که رسانه‌ها حضور فعال‌تری در کمیسیون مشترک داشته باشند و تمامی نشست‌های آن علنی است؛ چراکه ما به مردم قول داده‌ایم که آن‌ها را از جزئیات بررسی طرح مذکور مطلع کنیم. 

صالح آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی شد
رئیس‌جمهور به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران، علی صالح‌آبادی را به سمت رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۱۴ مهر وزارت بهداشت، از سیزدهم تا ۱۴ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۰۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۴۵۸ نفر رسید. متاسفانه ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۱ هزار و ۷۷۹ نفر رسید.

مخدوش شدن تابلوی کوچه «پنجشیر» در تهران
شهردار منطقه سه تهران در توضیح مخدوش شدن تابلو کوچه «پنجشیر» اظهار کرد: علت اصلی مخدوش شدن این تابلو در کوچه پنجشیر در دست بررسی است و شهرداری منطقه سه تهران پیگیر این موضوع است. وی افزود: شهرداری منطقه سه به محض اطلاع پیدا کردن از این موضوع سریعا تابلو را اصلاح کرد و در حال حاضر تابلو جدید با همان اسم «پنجشیر» در محل نصب شده است.

امیرعبداللهیان: کره جنوبی پولمان را ندهد، سریال‌های کره‌ای پخش نمی‌کنیم
امیرعبداللهیان با اشاره به تصمیم بانک مرکزی در مورد بحث کره‌ جنوبی گفت: به وزیر خارجه این کشور گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ی را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود.

واکسن ایران-استرالیا مجوز اضطراری گرفت
هاله حامدی فر مدیرعامل شرکت سیناژن از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونای اسپایکوژن خبر داد. واکسن اسپایکوژن محصول مشترک شرکت‌های سیناژن ایران و وکسین استرالیا است که فاز اول مطالعات بالینی آن در استرالیا و فازهای دوم و سوم در ایران انجام شده است.

پیش بینی پوتین درمورد بازگشت احتمالی آمریکا به برجام
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین ایران در گفت و گویی کلاب هاوسی گفت: پوتین به من گفت، روزی که آمریکا بخواهد به برجام بازگردد و شما سخت‌گیری کنید، دنیا علیه شما خواهد شد.

نظرات بینندگان