arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۷ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تصویب شکایت مجلس از روحانی / سپاه: ۶ عملیات موفق علیه آمریکا در خلیج‌فارس انجام داده‌ایم / روسیه: مذاکرات وین نباید از نقطه شروع از سر گرفته شود / مذاکره با چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تصویب شکایت مجلس از روحانی
حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت: اعضای کمیسیون قضائی به شکایت از حجت‌الاسلام حسن روحانی به خاطر اهانت به منتقدان و مردم رأی مثبت دادند تا در قالب ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد و گزارش نهائی آن به قوه قضائیه ارسال شود.

کمیساریای انتخابات عراق نتایج را از وب‌سایت خود حذف کرد
در پی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، کمیساریای انتخابات این کشور نتایج را از وب‌سایت خود حذف کرد. کمیساریای عالی انتخابات عراق پیش از این اعلام کرده بود که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد. ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎ الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎ اند.

مذاکره با چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس از مذاکره با چینی‌ها برای ورود به ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید خبر داد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با ۴ تا ۵ سازنده بزرگ کار را شروع می‌کند و این سازندگان نیز از انبوه‌سازان و شرکت‌های کوچک‌تر برای ساخت واحد‌ها استفاده خواهند کرد.

روسیه: مذاکرات وین نباید از نقطه شروع از سر گرفته شود
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین گفت که مذاکرات وین در مورد برجام نباید از نقطه شروع از سر گرفته شود. اولیانوف پیشتر نیز گفته بود: کار بر روی احیای برجام تقریبا ۹۰ درصد تکمیل شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام ۲۰ مهر وزارت بهداشت، از نوزدهم تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۶۹ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۷۸۵ نفر رسید. همچنین ۲۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۸۱ نفر رسید.

سپاه: ۶ عملیات موفق علیه آمریکا در خلیج‌فارس انجام داده‌ایم
دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این نیرو در خلیج‌فارس ۶ عملیات موفق در مقابل آمریکای متجاوز انجام داده است که در این عملیات‌ها، هیمنه قدرت پوشالی آمریکا در خلیج فارس شکسته شده است. تنگسیری افزود: ما هیچگاه در خلیج‌فارس شروع کننده جنگ نبودیم. با اینکه آمریکایی‌ها نفتکش‌ها، سکوها و پایانه‌های نفتی ما را هدف قرار می‌دادند ما خویشتنداری کردیم، بعد از این همه خسارتی که آنها به ما وارد کردند، ما وارد جنگ یک و نیم ساله با آمریکایی‌ها شدیم و ۶ سیلی محکم و عبرت‌آموز به آنها زدیم.

باکو: کسانی که در تلاش برای یافتن تروریست‌ها هستند، اطراف خود را خوب ببینند
«لیلا عبداله‌اوا» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز مدعی شد: «توصیه ما به کسانی که در تلاش برای یافتن تروریست‌ها هستند، این است که اطراف خود را خوب ببینند». عبدالله‌اوا افزود: «متأسفانه وزارت خارجه ایران از کمپین توهین‌آمیز خود علیه آذربایجان دست نمی‌کشد. ما به طور قاطع چنین اتهاماتی را رد می‌کنیم». وی همچنین ادعا کرد: «ما این را در جنگ ۴۴ روزه گفتیم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ تروریستی در آذربایجان وجود نداشت. به طور کلی، به عنوان کشوری که به دلیل تروریسم آسیب دیده است، هرگز جایی برای تروریست‌ها در آذربایجان وجود نداشته است». سخنگوی وزارت خارجه باکو با ادعای اینکه ارتش۱۰۰ هزار نفری این کشور برای شکست ارمنستان نیازی به مزدور ندارند، مدعی شد: «به طور شگفت‌انگیزی چنین اتهامی از سوی ایران در طول جنگ مطرح نشد و تا زمان روی کار آمدن دولت جدید [در ایران] پس از جنگ چنین نگرانی‌هایی مطرح نشد».

افراد بالای ۶۰ سال که سینوفارم زده اند، دور سوم واکسن را هم بزنند
«گروه کارشناسی مشاوره راهبردی» (SAGE) درباره ایمن‌سازی در سازمان جهانی بهداشت برای افراد ۶۰ سال به بالا که با واکسن‌های سینوفارم و سینوواک چین واکسینه شده اند، تزریق سومین دوز واکسن را توصیه می‌کنند و می‌گویند ایده آل آن است که دوز سوم از همان واکسنی باشد که پیش از این به این افراد تزریق شده است.

نظرات بینندگان