arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰
معاون دبیرکل خانه کارگر:

باید یک تصمیم انقلابی در حوزه دستمزد گرفته شود / حقوق کارگران کفاف زندگی این قشر را نمی‌دهد

حسن صادقی معاون دبیرکل خانه کارگر ایران گفت: حقوق کارگران کفاف زندگی این قشر را نمی کند و افزایش این حقوق متناسب با تورم یک ضرورت برای بهبود نسبی معیشت این قشر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون دبیرکل خانه کارگر ایران گفت: حقوق کارگران کفاف زندگی این قشر را نمی کند و افزایش این حقوق متناسب با تورم یک ضرورت برای بهبود نسبی معیشت این قشر است.

حسن صادقی پنج‌شنبه شب در آیین افتتاح نمایندگی خانه کارگر آذربایجان غربی در میاندوآب اظهار داشت: در غیر اینصورت اگر حقوق‌ها در تناسب با تورم واقعی نباشد، شکاف میزان درآمد و نیازهای معیشتی کارگران بیشتر خواهد شد.

وی با بیان باید یک تصمیم انقلابی در حوزه دستمزد گرفته شود، اضافه کرد: باید دستمزدها به سمت واقعی شدن سوق یافته و حقوق کارگران حداقل متناسب با خط فقر باشد.

معاون دبیرکل خانه کارگر ایران با اشاره به جلسه‌های برگزار شده با دولت برای دفاع از افزایش دستمزد بیان کرد: نمایندگان کارگری از جمله کانون شورای اسلامی کار، کانون بازنشستگان و کانون‌های عالی تشکلات کارگری باحضور در جلسه‌های مختلف این موارد را پیگیری می‌کنند.

صادقی افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری که به اقتصاد تولید محور و مولد تاکید دارند،‌ باید به آن مهم توجه داشت و در سایه اقتصاد مولد کارگر عزت پیدا کرده و حقوق واقعی دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح نمایندگی خانه کارگر میاندوآب تعداد این خانه‌ها به ۶۵ شعبه و دفتر نمایندگی در سراسر کشور رسید، اظهار داشت: حدود ۸۰ نفر رابط در خانه‌های کارگری کشور فعالیت می‌کنند.

وی گفت: هدف اصلی در راه‌اندازی خانه‌های کارگر، دفاع از منافع طبقه کارگر، ایجاد وحدت و انسجام بین تشکل های کارگری، پیگیری مطالبات نیروی کار در راستای قوانین کار و تامین اجتماعی است.

خانه کارگر در میاندوآب از آبان ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان دفتر رابط خانه کارگر آذربایجان غربی فعالیت می‌کرد.

حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر کارگر در میاندوآب عضو دفتر نمایندگی خانه کارگر این شهرستان هستند.

همچنین در سطح کشور نیز تعداد این دفاتر به ۶۵ مورد با ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار نفر رسیده است.

نظرات بینندگان