arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بنزین ۱۴ هزار تومانی صحت دارد؟ / ادعای وزیر اسرائیلی درباره قطعی بودن جنگ با ایران / هشدار روسیه درباره تاخیر بیشتر ایران در مذاکره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بازداشت شده باکو دو راننده ایرانی را آزاد کرد
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: «شهرود نوروزی» و «جعفر برزگر» دو راننده ایرانی که در ماه‌های اخیر در جمهوری آذربایجان بازداشت شده بودند، آزاد و تحویل سفارت ایران شدند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز منتهی به ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۵۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. همچنین ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.

بنزین ۱۴ هزار تومانی صحت دارد؟
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرده و گفته است: خبری از گرانی قیمت بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

توییت فارسی ادوارد اسنودن، افشاگر معروف آمریکایی
ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا، که همیشه در مقام افشاگر علیه سیستم جاسوسی آمریکا از شهروندان ورود کرده است؛ این بار توئیتی به زبان فارسی منتشر کرده است، اما مشخص نیست، خطاب به چه کسی. «دیوار موش داره، موش هم گوش داره»، ضرب المثلی که اسنودن منتشر کرده است کنایه از استراق سمع است.

خودسوزی و مرگ یک فرزند شهید
تنها فرزند شهید برازیده از شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد که سه روز پیش جلوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان دست به خودسوزی زد صبح امروز- ۲۹ مهرماه- در بیمارستان شیراز درگذشت.

ماجرای پلمب بورس
مدیر روابط عمومی بورس تهران اعلام کرد: درب پارکینگ ساختمان بورس فک پلمب شد و معاملات بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه طبق روال عادی انجام می شود. پییشتر رسانه ها از پلمب بورس خبر داده بودند که شهرداری عنوان کرده بود این پلمب فقط مربوط به پارکینگ بورس و به خاطر بدهی هزار میلیارد تومانی است.

ادعای وزیر اسرائیلی درباره قطعی بودن جنگ با ایران
آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی اسرائیل، در مصاحبه‌ای تصویری که روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه در وب‌سایت والا نیوز منتشر شد، گفت تردیدی نیست که تقابل مستقیم با ایران در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد. لیبرمن، لیبرمن گفت درباره موضوع درگیری مستقیم بین اسرائیل و ایران پرسش «آیا» مطرح نیست، بلکه پرسش «چه زمان» مطرح است و زمان آن هم دور نیست.

هشدار روسیه درباره تاخیر بیشتر ایران در مذاکره
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس و مذاکره کننده ارشد مسکو در مذاکرات وین درمورد زمان بازگشت تهران به گفتگوها اظهار داشت: "تاخیر بیشتر ممکن است مضر باشد." اولیانوف اظهار داشت: "همکار خوبم انریکه مورا از اتحادیه اروپا در 14 اکتبر از تهران بازدید کرد، طرف ایرانی به نوبه خود تمایل خود را برای سفر به بروکسل قبل از پایان ماه اعلام کرد." وی افزود: "که چی؟" وی خاطرنشان کرد که مورا - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که کمیسیون مشترک برجام ، نهاد رسمی مذاکرات وین را هماهنگ می کند - نمی تواند از جانب سایر امضاکنندگان برجام، مذاکره کند.

نظرات بینندگان