arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲ آبان ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: ساعت هفت‌ونیم صبح، مطابق معمول این فصل از خانه بیرون رفتم. در مسیر، خبر نتایج انتخابات بعضى از استان‌ها را از رادیو ماشین شنیدیم. شرکت مردم، بیش از حد انتظاراست. مطابق معمول تا ساعت ده صبح کارهاى دفتر را انجام دادم و گزارش‌ها و جراید را دیدم. پیش از ظهر، کمیسیون امور زیربنایى جلسه داشت. درباره اولویت‌ها، متنى با ترکیب چند پیش‌نویس، تهیه شد. مقدارى هم بحث و قرارشد، در جلسه‌آینده نهایى‌شود. کمى هم دربارة انتخابات صحبت ‎کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

ساعت هفت‌ونیم صبح، مطابق معمول اين فصل از خانه بيرون رفتم. در مسير، خبر نتايج انتخابات بعضى از استان‌ها را از راديو ماشين شنيديم. شركت مردم، بيش از حد انتظاراست. مطابق معمول تا ساعت ده صبح كارهاى دفتر را انجام دادم و گزارش‌ها و جرايد را ديدم. پيش از ظهر، كميسيون امور زيربنايى جلسه داشت. دربارة اولويت‌ها، متنى با تركيب چند پيش‌نويس، تهيه شد. مقدارى هم بحث و قرارشد، در جلسه‌آينده نهايى‌شود.كمى هم دربارة انتخابات صحبت كرديم.

با آقاى [محسن] نوربخش، [رییس‌کل بانک ‎مرکزی]، در مورد ارز طرح‌هاى عمرانى صحبت‌كردم. ظهر، عفت با جمعى از خانم‌هاى ديگر، براى بررسى وضع بيماران سرطانى آمد؛ به منظور كمك به آنها رفته بودند.

عصر [آقای صلاح زواوی]، سفير فلسطين آمد. گزارش مقدماتى توافق‎نامه جديد فلسطين و اسرایيل در مريلند، حومه واشنگتن را داد؛ راضى نيست و از اخطارهايى‌كه براى تخليه سفارت فلسطين و منزلش دريافت‌كرده، اظهار نگرانى‌كرد. در مورد سفارت، انجمن خيريه يهود- به عنوان مالك - شكايت كرده و در مورد منزل، بنياد شهيد خواستار تخليه است؛ قرار شد كمك كنم. گفت، طرح‌ محرمانه‌اى بين آمريكا و اسرایيل است كه شرق مصر را كه در غرب غزه بر ساحل مديترانه است، براى آوارگان فلسطين در نظر بگيرند.

آقاى [محمدحسین] رضايى، مسئول [سازمان] حج [و زیارت] آمد. گزارش مذاكرات با عربستان سعودی، براي حج آينده را داد. از همكارى عربستان راضى است؛ فقط در مورد نشريه «زائر» و دعاى كميل،كمى اختلاف دارند و نيز وضع زوار كربلا را گفت كه هفته‌اى سه هزار نفر از ايثارگران مى‌روند و راضى هستند. براى هر زائر، حدود 450 دلار مى‌دهيم كه 50 دلار آن را به زائر مى‌دهند و 170 دلار آن را براى تأمين اتوبوس زوّار، به خودمان برمي‌گردانند.

شب، با آقاي [محمد] يزدى، [رییس قوه قضاییه] و [علی‌اکبر] ناطق نورى، [رییس مجلس]، میهمان آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‌جمهور] بوديم. دربارة پرونده‌هاي [هلموت] هوفر، [بازرگان] آلماني و مرتضى فيروزي، [سردبیر روزنامه ایران‌نیوز] و نيز دربارة انتخابات [مجلس] خبرگان و آب رودخانه سيمره كه به عراق مى‌رود، صحبت شد. آقاى ناطق، گزارش سفر به ايتاليا و اسپانيا را داد و صحبت‌هاى متفرقه هم داشتيم.

نظرات بینندگان