arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

تاریخچه بلک فرایدی در جهان و ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تاریخچه بلک فرایدی در جهان و ایران

شاید در سال‌های اخیر نام بلک فرایدی زیاد به گوشتان خورده باشد. باید خدمت شما عرض کنیم بلک فرایدی که به تازگی به آن آشنا شده‌اید برای آمریکایی‌ها خاطره است. بلک فرایدی یا جمعه سیاه یک فرصت هیجان‌انگیز برای خرید کردن از تمامی برند‌ها با تخفیف‌های باور نکردنی است. جمعه سیاه در ایران به معنی واقعی سیاه نیست. باید این خبر خوش را به شما بدهیم که فروشگاه لوازم آرایشی خانومی یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های آنلاین فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران این جمعه را تاریک‌تر از چیزی که فکر کنید برگزار خواهد کرد. تخفیف‌های که فرصت خرید هر چیزی که در جستجوی آن بودید را به شما می‌دهد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با تاریخچه بلک فرایدی یا جمعه سیاه در جهان و ایران و فرصت طلایی خرید از فروشگاه خانومی در آن روز با ما همراه شوید.

تاریخچه بلک فرایدی در آمریکا

با رسیدن به چهارمین یا آخرین جمعه ماه نوامبر بعد از روز شکرگزاری به آیین خرید برای کریسمس در آمریکای شمالی نزدیک می‌شویم. البته امروزه این آیین فقط مختص آمریکای شمالی نیست، کشور‌هایی مانند روسیه، هند، ترکیه، انگلستان و فرانسه از طرفداران این جمعه هستند. شاید جالب باشد که بدانید آن روز تعطیل نیست اما بیشتر کمپانی‌ها و یا شرکت‌ها با دادن مرخصی به کارمندان خود این فرصت را به آن‌ها می‌دهند تا به خرید خود برسند. جمعه سیاه یک روز طلایی برای صاحبان فروشگاه‌ها است و از ساعت 4 صبح فعالیت‌های خود را شروع می‌کنند. معمولا افراد باید پیش از غروب آفتاب خرید‌های خود را کرده باشند تا خود را برای مراسم کریسمس حاضر کنند. علت اشتیاق افراد برای خرید در این روز تخفیف‌های باور نکردی برای همه‌ی کالا‌ها است. شاید برای شما سوال باشید که این روز درخشان را چرا سیاه (Black) نامگذاری کرده اند؟ باید به شما بگوییم ریشه استفاده از صفت بدشگون سیاه به 24 سپتامبر سال 1869 به رسوایی بازار طلا در آمریکا باز می‌گردد. درست زمانی که بعد از پایان جنگ‌های داخلی آمریکا ایالت‌های شکست‌خورده جنوبی مورد ترمیم و بازسازی ایالت‌های شمالی خوش‌اقبال پیروز قرار گرفته بودند. جی گولد و جیمز فیسک از جمله زمین‌خواران آن دوران با توجه با حجم بالای زمین‌هایی که داشتند، شروع به انحصار طلا کردند. متاسفانه به دلیل غفلت دولت وقت از این اتفاق افراد زیادی زندگی خود را از دست دادند. گرچه زمانی که دولت متوجه این موضوع شد با وارد کردن حجم بالایی از طلا به بازار قصد کنترل قیمت را داشت، اما نوشدارو پس از مرگ سهراب بود. البته این تنها ریشه کلمه سیاه در آمریکا نیست. علاوه بر این می‌توان به همد‌ستی کارگران در سال 1951 نیز اشاره کرد. همه‌ی کارگران با هم هماهنگ می‌شدند و فردای روز شکرگزاری یعنی روز جمعه را سرکار نمی‌رفتند و به بهانه‌های مختلفی مرخصی می‌گرفتند و از تعطیلات چهار روزه‌ی خود استفاده می‌کردند.

تاریخچه بلک فرایدی در جهان و ایران

  تاریخچه بلک فرایدی در ایران

شاید هنوز هم بلک فرایدی برای خیلی از افراد عبارتی غریبه باشد. اما لازم است بدانید بلک فرایدی در سال‌های اخیر در ایران مخصوصا در بین علاقمندان به مد و فشن تبدیل به ترندی پر‌طرفدار شده است. در ایران برای اولین بار یکی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر اقدام به برگزاری حراج در اواخر پاییز با عنوان حراجمعه کرد. بسیاری از افراد که علاقه‌مند به حراج و بلک فرایدی آمریکایی بودند این حراج را به جمعه سیاه نسبت دادند و بلک فرایدی به این ترتیب وارد ایران شد. بعد از ورود بلک فرایدی به ایران این جمعه محبوبیت خاصی بین علاقه‌مندان به حراج و صاحبان فروشگاه‌ها پیدا کرد. از جمله فروشگاه‌هایی که بلک فرایدی را همچون جمعه سیاه آمریکای شمالی برگزار می‌کند، فروشگاه اینترنتی خانومی است که با ارائه بهترین کالا و حداکثر تخفیف، لذت خرید با قیمت مناسب و بدون چانه زدن را به مشتریان خود هدیه می‌کند.

فروشگاه خانومی

خانومی اولین و معتبر‌ترین فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی بهداشتی و عطر در ایران است. خانومی 8 ساله‌، یکی از امن‌ترین و به ‌روز‌ترین فروشگاه‌های خرید اینترنتی است که با استفاده از نیرو‌های مجرب و جوان درصدد پاسخگویی به نیاز مشتریان خود قدم برداشته است. خانومی تمامی نیاز‌های آرایشی و مراقبتی شما را در نظر گرفته است و با بیش از 40 هزار کالای آرایشی و بهداشتی دلیلی برای تردید از خرید نمی‌گذارد. با خیالی آسوده از محصولات خریداری شده از خانومی استفاده کنید زیرا تمامی محصولات و برند‌ها به صورت مستقیم از تولید کننده‌ی اصلی و یا وارد کننده‌های رسمی تهیه می‌شوند. نکته قابل توجه در مورد فروشگاه خانومی اطلاعات دقیق به همراه تصاویر از محصولات و ارائه نظرات کاربران است. خانومی همه‌ی فاکتور‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق را دارد. توجه به جزئیات و بسته‌بندی مناسب در خور شان مشتری از جمله دیگر مواردی است که به سادگی از آن عبور نمی‌کند. خانومی تا زمان تحویل محصول شما را تنها نمی‌گذارد. چرا که هدف خانومی جلب رضایت شما است.

تاریخچه بلک فرایدی در جهان و ایران

  برای خرید در بلک فرایدی منتظر چه هستید؟

آب در دستتان دارید زمین بگذارید و این فرصت طلایی را از دست ندهید. خانومی تمام عزم خود را جذب کرده تا به هر قیمتی شده است شما را شاد کند. فروشگاه خانومی تصمیم دارد با در نظر گرفتن سود کم و فروش بالا به همه قشر‌های جامعه فرصت خرید و استفاده از این بلک فرایدی استثنایی را بدهد. همه افرادی که در سال‌های گذشته از بلک فرایدی خانومی خرید کرده‌اند به خوبی می‌دانند که این بلک فرایدی شوخی نیست و چشم انتظار جمعه سیاه امسال هستند تا از این رویداد هیجان‌انگیز جا نمانند. اگر در لیست خرید‌های خود محصولاتی هستند که همیشه در پی خرید آنها با قیمت‌های مناسب بودید اما در هیچ جا پیدا نکردید کافی است به فروشگاه خانومی سر بزنید. خانومی با در نظر گرفتن تخفیف‌های 40 تا 70 درصدی برای همه‌ی محصولات اجازه نمی‌دهد خرید هیچ کالای آرایشی را به خاطر قیمت به تاخیر بیاندازید. فروشگاه آنلاین خانومی تصمیم دارد برای شما یک جمعه سیاه فراموش نشدنی بسازد. اگر به دنبال خرید در بستر امن با کادر مجرب هستید پس دیگر منتظر چه هستید؟

کلام آخر

همه‌ی ما به دنبال خرید از فروشگاه‌های معتبر هستیم که پیش از فروش محصولات به فکر رضایت مشتری هستند. فروشگاه خانومی مشتری‌های خود را سرمایه‌ی ارزشمندی می‌داند. با توجه با آمار بالای خرید از این فروشگاه معتبر و رضایت مشتریان، ما با خیال آسوده فروشگاه خانومی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنها با یک‌بار خرید از خانومی دیگر نمی‌توانید به خرید از جا‌های دیگر فکر کنید.

نظرات بینندگان