arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

اینستاگرام عامل بی اشتهایی عصبی نوجوانان است؟

محققان فیسبوک دریافته‌اند که اینستاگرام، دختران نوجوانی را که دارای اختلالات بی‌ اشتهایی و سایر اختلالات خوردن هستند با عکس‌ها و فیلم‌هایی از دیگر دختران لاغر به رگبار می‌گیرد، عملی که کارشناسان می‌گویند، این اختلالات را بدتر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان فیسبوک دریافته‌اند که اینستاگرام، دختران نوجوانی را که دارای اختلالات بی‌ اشتهایی و سایر اختلالات خوردن هستند با عکس‌ها و فیلم‌هایی از دیگر دختران لاغر به رگبار می‌گیرد، عملی که کارشناسان می‌گویند، این اختلالات را بدتر می‌کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، تیمی از محققان اینستاگرام در اوایل سال جاری یک کاربر آزمایشی ایجاد کردند که اکانت‌های اینستاگرامی که رژیم غذایی و لاغری دارند و همچنین هشتگ‌هایی مانند #لاغر و #لاغر را دنبال می‌کرد.

به گفته کارشناسان بهداشت، در حالی که تصاویر بدن‌های لاغر ممکن است برای اکثر مردم ناراحت کننده به نظر برسد، نوجوانانی که از قبل مشکل تصویر بدنی دارند، آن‌ها را به عنوان "thinspo" به اشتراک می‌گذارند، تصاویری که به گفته کارشناسان بهداشت، "الهام بخش" کاربران برای لاغر شدن غیرممکن است.

دکتر آندریا دی وازانا، روانشناس کودک و نوجوان در دانشگاه نیویورک که با لانگون کار می‌کند، می‌گوید: "حتی افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی می‌توانند تشخیص دهند که یک فرد بیش از حد لاغر است، اما هنوز هم می‌تواند عنصری از این تصویر وجود داشته باشد که برای آن‌ها جذاب باشد، چه برسد به بیماران مبتلا به اختلال خوردن. "

اینستاگرام عامل بی اشتهایی عصبی نوجوانان است؟

پس از اینکه اکانت آزمایشی حساب‌هایی را دنبال کرد که اختلالات خوردن را ترویج می‌کردند، اینستاگرام موارد بیشتری را توصیه کرد. وازانا گفت، برای مثال، یک دختر نوجوان مبتلا به بی اشتهایی ممکن است تصاویر اینستاگرام از گونه‌های یک مدل را ذخیره کند و برای رسیدن به آن ایده آل، متعاقباً گرسنه بماند. او می‌افزاید که محتوای مرتبط با اختلال خوردن و اینستاگرام و دیگر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok بر ۹۹ درصد بیماران او  از جمله مردان و زنان بزرگسال  تأثیر گذاشته است. وازانا گفت: "آن‌ها  با اطلاعات خطرناک بمباران می‌شوند. "

افشاگری‌های جدید اینستاگرام پس از آن منتشر شد که تعدادی گزارش در وال استریت ژورنال نشان داد که اینستاگرام، مشکلات تصویر بدن را برای یک دختر نوجوان از هر سه نوجوان بدتر می‌کند.

به دنبال گزارش ژورنال، فیس بوک برنامه ریزی برای نسخه کودکانه اینستاگرام را به تعویق انداخت و آنتیگون دیویس، رئیس ایمنی شرکت برای شهادت در مقابل یک کمیته فرعی مهم سنا فراخوانده شد.

در طول جلسه استماع، سناتور ریچارد بلومنتال (D-Conn.) فاش کرد که دفتر او یک حساب کاربری آزمایشی در اینستاگرام برای یک دختر ۱۳ ساله ایجاد کرده است و این حساب در عرض یک روز محتوایی برای ترویج اختلالات خوردن ارائه شده است.

بلومنتال گفت: «توصیه‌های اینستاگرام همچنان به ناامنی‌های افراد، آسیب‌پذیری‌های یک زن جوان در مورد بدن‌شان مربوط می‌شود و آن‌ها را به مکان‌های تاریکی می‌کشاند که اختلالات خوردن و خودآزاری را تمجید می‌کنند.» این کاری است که اینستاگرام انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان