arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

با بزرگترین آبشار مصنوعی ایران بیشتر آشنا شوید | کوهشار مشهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در این مقاله از مجله سفر گردشگری تاپ توریست شما را با جدیدترین مکان تازه احداث شده در شهر مقدس مشهد بیشتر آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با کوهشار مشهد که بزرگترین آبشار مصنوعی ایران می باشد بیشتر آشنا شوید.

مشهد  کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران و سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌ است. همچنین این شهر مکان های تفریحی، موزه ها و بوستان های زیادی دارد.

یکی از شهرهای تاریخی و قدیمی که دارای آثار باستانی و کهنی می باشد مشهد است که در آن حرم حضرت امام رضا (ع) در آن نیز قرار دارد. مشهد دارای مکانهای دیدنی و گرشگری بسیاری است که ممکن است در سفرهای چند روزه نتوانید از تمام مکانهای دیدنی مشهد دیدن کنید. به همین منظور تصمیم گرفتیم تا این مکان را که به تازگی جزء جاهای دیدنی مشهد به حساب می آید بیشتر آشنا کنیم.

موضوع : با بزرگترین آبشار مصنوعی ایران بیشتر آشنا شوید | کوهشار مشهد

تفرجگاه کوهشار

به تازگی بزرگترین آبشار کشور با ارتفاعی بیش از 190 متر در شهر مشهد مقدس افتتاح شد که با استقبال بسیار خوب مردم مشهد روبرو شد.

کوهشار که در محله بلوار شهدای ارتش و بلوار کوشش قرار دارد ، تفرجگاهی جدید برای شهروندان مشهدی و زائران بارگاه منور رضوی است. پروژه ایی که با رعایت مدیریت منابع آبی و با حداقل دستکاری در طبیعت ایجاد شده است.

در این پروژه مسیر پلکانی با مناظر زیبایی منطبق با ویژگی های طبیعی منطقه ایجاد شده و بر همین اساس در دو طرف این پروژه شاهد درخت کاری و توسعه فضای سبز شهر مشهد هستیم. همچنین با ایجاد دریاچه ای مصنوعی در پایین کوهشار علاوه بر طرواتی خاص، منظره بسیار زیبایی از شهر مشهد را به نظاره خواهیم نشست.

یکی از ویژگی های این مجموعه این است که گلدسته های حرم حضرت رضا (ع) از هر نقطه ی آن دیده می شود.

ساعت فعالیت این مجموعه 78 هکتاری از ساعت 6 عصر تا 9 صبح می باشد.

موضوع : با بزرگترین آبشار مصنوعی ایران بیشتر آشنا شوید | کوهشار مشهد

سخن پایانی

در این مقاله از معرفی دیدنی های مشهد شما را با تفرجگاه کوهشار آشنا کردیم. اگر به تمایل دارید با جاذبه های بیشتری از این شهر مقدس آشنا شوید به وب سایت مجله گردشگری و سفر تاپ توریست ( toptourist.ir ) مراجعه کنید . همچنین اگر به تمایل دارید با بهترین غذاهای محلی ایران و مشهد آشنا شوید میتوانید به وب سایت مجله آشپزی تاپ کوکینگ سر بزنید.

 

نظرات بینندگان