arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۶ آبان ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: عصر آقاى [محمدطاها] عبدخدایى آمد. رايزن فرهنگى در اسپانيا شده است. ضمن توضيح از سوابق خود و تمجيد از افكار و كردار من، براى نحوه كار در آنجا، مشورت كرد و خواست كه سفرى به اسپانيا داشته باشم. كتابى درباره اسپانيا تأليف‌كرده و نسخه‌اى آورد. آقاى [عبدالله] ذيفن، سفير جديد در اندونزى، براى خداحافظى و مشورت آمد؛ با توضيحاتى از زمينه‌هاى همكارى، خواستار كمك به اجراى اهداف توسعه همكارى شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

بعضى از مقامات آمريكايى، صريحاً صحبت از حمله نظامى به عراق مي‌كنند و آقای [نیوت] گینگریچ، ریيس كنگره آمريكا، به خاطر شكست حزب جمهوريخواه در انتخابات ميان‌دوره‌اى و بروز اختلاف در حزب، از رياست استعفا داده و با انفجار بمب در بازار يهودى‌ها در بيت‌المقدس، جريان اجراى توافق مريلند، دچار اُفت شده است.

در مسير، به ورزشگاه انقلاب رفتيم. با راهنمايى آقاى [مصطفی] هاشمى‌طبا، [رییس سازمان تربیت بدنی]، با چند دستگاه بدن‌سازى براى تقويت عضلات پشت و شكم و گردن و زانو تمرين‌كردم. صبحانه خورديم و از استخر جديدالبنا بازديدكردم. خيلى بزرگ و مجهز است.

پيش از ظهر،كميسيون زيربنايى [و امور تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت. اولويت‌هاى امور زيربنايى و توليد را تكميل كرديم. ظهر محسن، [سرپرست دفتر ریاست مجمع و مدیرعامل شرکت متروی تهران] آمد. در مورد سفر به خوزستان و مسایل مترو و كمك به آقاى [حسن] اصلاحچى، از محافظان كه در تصادف سفر همدان، آسيب ديده صحبت كرديم. گفت، مهدى صحبت از نامزد شدن براى شوراى شهر تهران مى‌كند؛ گفتم مخالفتى ندارم.

عصر آقاى [محمدطاها] عبدخدایى آمد. رايزن فرهنگى در اسپانيا شده است. ضمن توضيح از سوابق خود و تمجيد از افكار و كردار من، براى نحوه كار در آنجا، مشورت كرد و خواست كه سفرى به اسپانيا داشته باشم. كتابى دربارة اسپانيا تأليف‌كرده و نسخه‌اى آورد. آقاى [عبدالله] ذيفن، سفير جديد در اندونزى، براى خداحافظى و مشورت آمد؛ با توضيحاتى از زمينه‌هاى همكارى، خواستار كمك به اجراى اهداف توسعه همكارى شد.

آقاى [محمد] رجبى آمد. تعدادي از كتاب‌هاى پدرش، آقاى [علی] دوانى را آورد و مسأله چاپ قرآن با شش ترجمه را مطرح و پيشنهاد كرد كه با همكارى عربستان سعودی انجام شود؛ چون سازمان اوقاف موافق نيست كه خودش چاپ كند. براى ساخت فيلم ايرباس سرنگون شده‌مان توسط آمريكا كه قبلاً مصوب كرده‌ام، استمداد كرد. سلمانى براى اصلاح آمد؛ معمولاً ماهى يك بار مى‌آيد.

نظرات بینندگان