arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

لوکاشنکو: برای بازگرداندن مهاجران تلاش می‌کنیم، اما آنها قبول نمی‌کنند برگردند

تلویزیون رسمی بلاروس روز دوشنبه به نقل از الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری این کشور گفت که مینسک آماده کمک‌رسانی به مهاجرانی است که می‌خواهند به وطن خود بازگرداند. لوکاشنکو در این زمینه افرود:، اما باید بگویم که این افراد لجباز هستند. کسی نمی‌خواهد بازگردد و این مشخص است که جایی برای بازگشت ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس‌جمهوری بلاروس از آمادگی مینسک برای بازگردادن مهاجران به کشور خود خبر داد.

به گزارش واشنگتن پست، تلویزیون رسمی بلاروس روز دوشنبه به نقل از الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری این کشور گفت که مینسک آماده کمک‌رسانی به مهاجرانی است که می‌خواهند به وطن خود بازگرداند.

لوکاشنکو در این زمینه افرود: اما باید بگویم که این افراد لجباز هستند. کسی نمی‌خواهد بازگردد و این مشخص است که جایی برای بازگشت ندارند. آن‌ها در وطن‌شان خانه ندارند و می‌دانند که آنجا چیزی ندارند تا برای خوردن به بچه‌های‌شان بدهند. برخی نیز علاوه بر این‌ها نگران جان‌شان هستند.

وی ادامه داد: می‌خواهم بدانید که تلاش‌هایی در این جهت انجام گرفته است تا مردم را قانع کنیم که وطن‌شان بازگردند؛ اما کسی نمی‌خواهد بازگردد.

این اظهارات لوکاشنکو همزمان با نشست اتحادیه اروپا برگزار شد که قرار است افزایش تحریم‌ها علیه بلاروس را بررسی کند.

از تابستان هزاران مهاجر - که اغلب آن‌ها از خاورمیانه آمده‌اند - تلاش داشتند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی عبور کنند.

مقامات اتحادیه اروپا، بلاروس را مسؤول تسهیل مهاجرت‌های غیرقانونی می‌دانند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پیش از نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل هشدار داد شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را به بلاروس می‌برند ممکن است با منع فرود در اتحادیه اروپا مواجه شوند.

وی در ادامه عنوان کرد که اتحادیه اروپا با پایان زنجیره تحریم‌هایی که می‌تواند اعمال کند، بسیار فاصله دارد.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز که اخیرا با وزیر خارجه بلاروس ملاقات داشته، گفت، درباره سیل مهاجران اوضاع تحت کنترل قرار گرفته است.

بورل افزود: امروز بسته جدید تحریم‌ها را علیه بلاروسی‌های مسؤول اتفاقات اعمال خواهیم کرد و این تحریم‌ها را گسترش می‌دهیم تا شامل اشخاص دیگر، شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر مسافرتی شود. همچنین تمام کسانی که در انتقال غیرقانونی مهاجران دخیل هستند مشمول این تحریم‌ها می‌شوند.

نظرات بینندگان