arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

جمهوری آذربایجان از زخمی شدن ۲ نظامی خود در مرز با ارمنستان خبر داد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ۲ نظامی این کشور در درگیری های مرزی قبل از ظهر امروز (سه شنبه) با نیروهای ارمنستان زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ۲ نظامی این کشور در درگیری های مرزی قبل از ظهر امروز (سه شنبه) با نیروهای ارمنستان زخمی شدند.

بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، نیروهای نظامی ارمنستان در محورهای «کلبجر» و «لاچین» دست به «اقدامات تحریک آمیز گسترده» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان زدند و  عملیات نظامی را با هدف تصرف برخی نقاط مرزی در این محورها آغاز کرده اند.

بر اساس این اطلاعیه، نیروهای نظامی اضافی ارمنستان به مناطق مرزی «باسارکچر» و «قاراکیلسه» این کشور منتقل شدند و  به پاسگاههای نظامی جمهوری آذربایجان واقع در  شهرستانهای آزاد شده کلبجر و لاچین حمله کردند که بر اثر آن دو نظامی جمهوری آذربایجان، زخمی و خساراتی به این پایگاه‌ها وارد شده است. 

در این اطلاعیه آمده است: در نتیجه عملیات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از حملات نیروهای ارمنستان در این محورها جلوگیری شده است که در جریان آن تنی چند از نظامیان ارمنی به اسارت گرفته شدند و مقدار زیادی تجهیزات نظامی به‌دست‌آورده شد.

این در حالی است که منابع رسمی ارمنستان بدون اشاره به جزییات، وقوع درگیری های نظامی میان نیروهای این کشور و آذربایجان در مرز دو کشور را تایید کرد. 

در  چند روز اخیر تنش و درگیری ها در برخی نقاط مرز ارمنستان و آذربایجان مشاهده می شود که هر دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند . 

گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا روز گذشته با صدور بیانیه ای در باره بروز  تنش و درگیری ها میان نیروهای ارمنستان و آذربایجان در مناطق مرزی ابراز نگرانی کرد

نظرات بینندگان