arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / در اولین مذاکرات احیای برجام در دولت جدید چه گذشت؟ / نجفی نه آزاد شده نه به مرخصی آمده / رای گیری برای کلیات طرح صیانت ، امروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران
به گفته وزارت بهداشت ۴۳۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۹۲ نفر رسید. ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۹ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.

رای گیری برای کلیات طرح صیانت ، امروز
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی از رای‌گیری درباره کلیت این طرح در نشست امروز  کمیسیون متبوعش خبر داد.همچنین وزیر ارتباطات در دیدار با رئیس مجلس نسخه جدیدی از طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی ارائه داده است که گفته می‌شود ۳۰ درصد با طرح فعلی متفاوت است. این طرح که در اختیار رئیس مجلس قرار گرفته، هنوز منتشر نشده است.

نجفی نه آزاد شده نه به مرخصی آمده
حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدرضا نجفی در مورد تقاضای آزادی مشروط برای محمد علی نجفی توضیح داد: «یک بار قبلا آقای نجفی درخواست آزادی مشروط داشت و یک بار دیگر هم رسما درخواست آزادی مشروط دادیم که موافقت نشد. اما آقای نجفی همچنان در اوین است.» او همچنین تاکید کرد که نجفی برای مرخصی هم به خارج از زندان نیامده‌است.

مدیر عامل توییتر کناره‌گیری کرد
جک دورسی، مدیر عامل شبکه اجتماعی توییتر با انتشار بیانیه ای، از استعفای خود از این سمت خبر داد. همچنین بنابر این بیانیه، مدیر فعلی ارشدِ فناوری توییتر جانشین جک دورسی خواهد بود.

در اولین مذاکرات احیای برجام در دولت جدید چه گذشت؟
نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام به ریاست مشترک علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا که از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی آغاز شده بود پس از یک ساعت پایان یافت. اولیانوف مذاکره کننده روسیه گفت: گفت‌وگوها بسیار موفقیت‌آمیز آغاز شدند. انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا هم گفت: ایران پذیرفته است که بر اساس شش دور قبل مذاکرات، کار به جلو برود. قرار است مذاکرات برای دو روز آینده ادامه یابد و کارگروه تحریم ها از امروز شروع به کار کند و کارگروه هسته ای هم در روز بعد. علی باقری هم گفته به مذذاکرات خوش‌بین است.

 

نظرات بینندگان