arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جنایت هولناک در تهران؛ یک قتل و حبس دو دختر در پلاستیک و کمد / پنج شرط ایران در وین / تصویب افزایش ۱۸درصدی قیمت خودرو / دستور رئیسی درباره بازار ارز / واژگونی مینی‌بوس سرویس مدرسه با ۲ کشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جنایت هولناک در تهران؛ یک قتل و حبس دو دختر در پلاستیک و کمد
ماموران کلانتری دو دختر را که در خانه‌ای در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر تهران محبوس شده بودند به همراه یک جسد کشف کردند.  پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود شخصی به نام «س» این دو خانم را به مدت حدود ۲ ماه در این خانه محبوس کرده و آنها را به مرگ تهدید می‌کرده است. یکی از زنان حاضر در خانه به ماموران کلانتری می‌گوید که «س» به آن‌ها گفته یک نفر دیگر را کشته و در اتاق دیگر این خانه گذاشته است و اگر سر و صدا کنند او آن‌ها را نیز به قتل می‌رساند. با بررسی بیشتر خانه مشخص می‌شود یک بسته پلاستیکی چند لایه بزرگ که بوی بسیار متعفی هم از آن به مشام می‌رسیده در اتاق دیگری قرار دارد.


پنج شرط ایران در وین
شبکه المیادین به نقل منابع آگاه خبر داد که هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین برای گروه 1+4، پنج شرط دارد که از جمله آن رفع کامل تحریم‌هاست.  این شبکه لبنانی به نقل از منابع مذکور نوشت: «خواسته‌ها اولا رفع تحریم‌های مربوط به توافق هسته‌ای و... است». این منابع اضافه کردند: «از جمله شروط همچنین راستی‌ آزمایی درباره رفع تحریم‌ها و کسب ضمانت است». بنابر این گزارش، «از جمله دیگر شروط هیأت ایرانی در گفت‌و‌گوهای وین، جبران خسارت‌های ایران و بازگشت تمامی طرف‌ها به تعهدات ذیل توافق است». منابع یادشده همچنین خبر دادند: «دست‌یابی به یک نتیجه در آینده نزدیک در گفت‌و‌گوهای وین را دور از ذهن می‌دانیم».

تصویب افزایش ۱۸درصدی قیمت خودرو
در حالی ستاد تنظیم بازار قرار بود که درباره قیمت خودرو هم تصمیم گیری کند، قیمت‌های جدید خودرو که ظاهرا روز قبلش تصمیم گیری نهایی درباره آن اتخاذ شده بود، صبح دیروز ابلاغ گردید و قیمت ها در کارخانه ۱۸درصد  افزایش یافتند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۹۰ بیمار دیگر کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۴۴۶ نفر رسید.

دستور رئیسی درباره بازار ارز
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم جلوگیری از مداخلات سودجویانه در بازار ارز به دستگاه‌های مسئول دستور داد در این زمینه با جدیت به وظیفه خود عمل کنند. سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای برهم زدن ثبات بازار ارز، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول همزمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز، با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

واژگونی مینی‌بوس سرویس مدرسه در کرمانشاه  با ۲ کشته
واژگونی مینی بوس در محور هلشی به ماهیدشت کرمانشاه، دو فوتی و ۱۶ مصدوم بر جای گذاشت. سرنشینان مینی بوس، دانش آموزان مقطع متوسط اول بودند. اکبر آزادی مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص این حادثه گفت: حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه ۱۷ آذر یک دستگاه مینی بوس سرویس مدرسه در محور هلشی به ماهیدشت واژگون شد که متاسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست داده و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند.

کلیات بودجه سال ۱۴۰۱ در دولت تصویب شد
هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست سید ابراهیم رییسی رییس جمهور، کار بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را به پایان رساند.

پیشنهاد حذف مسدودسازی از طرح صیانت
تقی پوررییس کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی از پیشنهاد حذف «بند مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی» در نسخه جدید این طرح خبر داد.

پایان دوران مرکل؛ «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان شد
نمایندگان «بوندس‌تاگ» چهارشنبه اولاف شولتز را به عنوان صدراعظم جدید آلمان انتخاب و به 16 سال زمامداری آنگلا مرکل پایان دادند.

 

نظرات بینندگان