arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰

نخستین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت ٣+٣ در مسکو برگزار شد / تاکید نماینده ایران بر اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه

دستیار وزیر امور خارجه ایران در نخستین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت ٣+۳ ضمن حمایت از همکاری ها در قالب این فرمت، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: دستیار وزیر امور خارجه ایران در نخستین نشست همکاری های منطقه ای موسوم به فرمت ٣+۳ ضمن حمایت از همکاری ها در قالب این فرمت، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید کرد.


نخستین نشست همکاریهای منطقه ای موسوم به فرمت ٣+٣ متشکل از سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) و سه کشور همسایه با این منطقه شامل روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در سطح معاونان وزرای خارجه این کشورها در مسکو برگزار شد.

«علیرضا حقیقیان» دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا که به نمایندگی از کشورمان در این نشست شرکت کرده بود در سخنرانی خود ضمن حمایت از همکاریهای منطقه ای بویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و حمل و ترانزیت و همچنین همکاری کشورها در قالب ابتکار ٣+٣ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مبتکران و پیشنهاد دهندگان تشکیل فرمت ٣+٣ است

حقیقیان افزود: این فرمت در راستای سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حل مشکلات و چالش‌ ها و اختلافات درون منطقه ای توسط کشورهای منطقه است.

دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل اورآسیا همکاریهای منطقه ای بویژه در حوزه های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و ترانزیت را کمک قابل توجهی به رشد و توسعه و شکوفایی منطقه و نیز استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه خواند.

حقیقیان در این نشست ضمن حمایت از همکاریها در قالب فرمت مذکور، بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورها و اجتناب از هرگونه تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه تاکید کرد.

خاطر نشان می شود نماینده گرجستان در این نشست حضور نداشت.

 

نظرات بینندگان