arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۰ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۰ آذر ۱۳۷۷: در اکثر نمازجمعه‌هاى امروز، از جلسه دانشجویی خاتمی و گروه ۱۳ نفره آمریکایى انتقاد شده؛ فشار زیادى بر دولت وارد کردند / در نمازجمعه هم طومارى برای استیضاح وزیر خارجه امضا می‌کردند

خاطرات آیت الله هاشمی: گزارش‌ها حاکى است که در اکثر نمازجمعه‌هاى امروز، از برنامه دانشگاه شریف و گروه ۱۳ نفره آمریکایى و گران شدن بنزین، انتقاد شده و این‌ها فشار زیادى بر دولت وارد مى‌کند. در نمازجمعه هم شعارهایى بعد از نماز، در این خصوص داده شده. طومارى امضا مى‌کردند که از مجلس مى‌خواستند، وزیر امورخارجه را استیضاح کنند و علیه روزنامه‌هاى سلام و ایران و همشهرى، شعار مى‌دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

پيش از ظهر، براى خطبه‌ها مطالعه‌كردم. نمازجمعه را اقامه نمودم. بعضى از اعضاى ستاد نمازجمعه، به تُندى از برخورد و اظهارات ریيس‌جمهور در دانشگاه شريف، انتقاد و بدگویى مى‌كردند. آقاى [ابراهیم] ریيسى، ریيس بازرسى‌كل‌كشوركه سخنران قبل از نمازجمعه بود، به طورخصوصى‌گفت، ما در بررسى در امور كشور، به اين نتيجه رسيده‌ايم كه غير از شما،كسى نمى‌تواند كشور را از اين بحران نجات دهد. گفتم، نيروى جوان‌تر و پُرانرژى‌ترى لازم است. در خطبه‌ها، از نزاع‌ها و برخوردهاى حذفى انتقادكردم و بر ضرورت امنيت و حفظ آرامش تأكيد‌كردم.

ظهر بچه‌ها جمع بودند. شب، عفت براى سفر عُمره به فرودگاه رفت. براى بليت‌‌ها و ويزا و گذرنامه خانم نقاش، مشكلاتى داشت‌كه باعث اوقات تلخى زياد او شد. گزارش‌ها حاكى است كه در اكثر نمازجمعه‌هاى امروز، از برنامه دانشگاه شريف و گروه 13 نفره آمريكايى و گران شدن بنزين، انتقاد شده و اينها فشار زيادى بر دولت وارد مى‌كند. در نمازجمعه هم شعارهايى بعد از نماز، در اين خصوص داده شده. طومارى امضا مى‌كردند كه از مجلس مى‌خواستند، وزير امورخارجه را استيضاح كنند و عليه روزنامه‌هاى سلام و ايران و همشهرى، شعار مى‌دادند.

درگزارش‌هاى جهانى، نزديك‌شدن استيضاح ریيس‌جمهور آمريكا به اتهام دروغ و فساد اخلاقى و سوءاستفاده از قدرت و تلاش براى جلوگيرى از اجراى قانون، مسأله مهمى است. جمهورى‌خواهان، تهاجم دارند و دمكرات‌ها هم منتقدند.

در رسانه‌هاى غربى، تهاجم وسيعى عليه ايران و محافظه‌كاران ايران و شخص رهبرى، در مورد حوادثى كه روزهاى اخير، براى چند روشنفكر پيش آمده، در جريان است و صحبت از تشكيل دادگاه بين‌المللى مى‌كنند. قيمت نفت هم رو به كاهش است. عفت ساعت نُه شب، براى سفر عُمره، به سوى عربستان پروازكرد.

نظرات بینندگان