arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / بودجه صدا و سیما ۵۶ درصد افزایش یافت / تکذیب خبر توقف مذاکرات وین / ادعای یک فرمانده اسرائیلی درباره حمله به ایران / ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه حذف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کارگروه زمان‌بندی توافق هم تشکیل شد
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش خبر داد که کارگروه زمان‌بندی توافق برای نخستین بار از زمان آغاز دور جدید گفت‌وگوها در وین اتریش برای رفع تحریم‌ها علیه ایران تشکیل شده است.

ادعای یک فرمانده اسرائیلی درباره حمله به ایران
ژنرال ایال زامیر مقام ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید هر وقت ایران به مرحله «گریز هسته‌ای» برسد اسرائیل فردای آن روز اقدام عملی علیه تهران انجام خواهد داد. او همچنین مدعی شد ایران تنها در صورتی تلاش‌های خود برای ساخت بمب اتمی را متوقف خواهد کرد که با یک تهدید بازدارنده مواجه شود.

تکذیب خبر توقف مذاکرات وین
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده گفت: «خبر توقف مذاکرات کاملا رد می‌شود؛ اتفاقا مذاکرات به صورت جدی بر روی متون پیشنهادی ایران ادامه دارد و امروز یک شنبه نیز گفت‌وگوها به صورت جدی ادامه می‌یابد».

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، دو هزار و ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۱۳ نفر رسید. ۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۷۲۲ نفر رسید.

متن لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور منتشر شد
دولت سیزدهم یکشنبه نخستین لایحه بودجه خود را با سقف ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد. همچنین منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر ۱۵۰۵ هزار میلیارد تومان است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه حذف شد
در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده و نشان از اقدام دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ دارد. در بودجه سال جاری دولت هشت میلیارد دلار بابت ارز ۴۲۰۰ تومانی پیش بینی کرده بود. در حال حاضر شش قلم کالای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، روغن خام و دانه های روغنی به همراه بخشی از دارو و تجهیزات پزشکی ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کند.

بودجه صدا و سیما ۵۶ درصد افزایش یافت
براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، میزان بودجه تخصیص یافته به صدا و سیما، ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان تعیین شد. میزان بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۰، برابر با ۳ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشدی ۵۶ درصدی است.

نظرات بینندگان