arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰

انور قرقاش: ابوظبی خود را از هرگونه درگیری بین آمریکا و برخی دولت‌های منطقه با ایران دور نگه می‌دارد

«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در مصاحبه‌ای گفت که ابوظبی می‌خواهد از هرگونه درگیری بین آمریکا و برخی دولت‌های منطقه با ایران خود را دور نگه دارد. او در گفتگو با اندیشکده «کشور‌های خلیج ع. ر. ب. ی» در واشنگتن گفت که منافع امارات در این است که به هر قیمتی از هرگونه درگیری به دور باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در مصاحبه‌ای گفت که ابوظبی می‌خواهد از هرگونه درگیری بین آمریکا و برخی دولت‌های منطقه با ایران خود را دور نگه دارد.

به نوشته رویترز، او در گفت‌و‌گو با اندیشکده «کشورهای خلیج ع. ر. ب. ی» در واشنگتن گفت که منافع امارات در این است که به هر قیمتی از هرگونه درگیری به دور باشد.

قرقاش تأکید کرد که نه کشورهای منطقه و نه آمریکا خواهان جنگ دیگری همچون عراق یا افغانستان نیستند.

در این راستا «عبدالخالق عبدالله» تحلیلگر سیاسی سرشناس اماراتی نیز گفت: «امروز زمان آرامش است نه تنش، اگر اسرائیل می‌خواهد در این راه قدم بردارد، ما با او همکاری نخواهیم کرد.»

انور قرقاش در ادامه سخنان خود گفت که امارات خواهان ایجاد منافع اقتصادی مشترک با ایران، ترکیه و سوریه است، حتی در زمانی که ابوظبی روابط خود را با اسرائیل گسترش می‌دهد.

در این راستا «نیکل کولیام» کارشناس اندیشکده «چتم هاوس» نیز گفت که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به طور عمده برای تأمین امنیت خود به آمریکا متکی هستند، اما در میان آن‌ها در خصوص نقش منطقه‌ای واشنگتن تردیدهایی ایجاد شده است.

در این میان منابع آگاه و محافل رسانه‌ای از تمایل کشورهای عربی برای کاهش تنش‌ها با ایران خبر می‌دهند.

نظرات بینندگان