arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰

پاکستان: اوضاع افغانستان رو به وخامت است و تنها گذاشتنش اشتباهی تاریخی

وزیر امور خارجه پاکستان گفت، جامعه بین‌الملل تصمیم گرفته است که به افغانستان در یک بحران انسانی، کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر امور خارجه پاکستان گفت، جامعه بین‌الملل تصمیم گرفته است که به افغانستان در یک بحران انسانی، کمک کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اسلام‌آباد سعی دارد جامعه جهانی را مجاب کند که افغانستان را تنها نگذارند چرا که این کار، با بی‌ثبات کردن این کشور، فضا را برای تروریست‌ها فراهم کرده و یک اشتباه تاریخی خواهد بود.

قریشی گفت، آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر، به افغانستان رفت تا عرصه را بر "تروریست‌ها" تنگ کند. او همچنین افزود، پاکستان نمایندگان اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل را به کنفرانس وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی دعوت کرده بود.

وزیر خارجه پاکستان همچنین گفت که این کنفرانس فرصت خوبی برای دولت موقت افغانستان بود تا ترس و نگرانی جهانی را از بین ببرد.

به گفته وی، این کنفرانس یک هدف در دستور کار داشته و آن تمرکز بر روی بحران انسانی در افغانستان بوده است. وی افزود، آمریکا نقش پاکستان را در دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان، در دوران مذاکرات بین افغان‌ها (میان طالبان و دولت غنی) و در خارج کردن مردم از افغانستان به رسمیت شناخته است.

او گفت جهان دریافته است که اگر می‌خواهد از یک بحران انسانی در افغانستان اجتناب کند، باید نقش پاکستان را به رسمیت بشناسد. قریشی ادامه داد: ما روابط خوبی با آمریکا می‌خواهیم؛ آمریکا کشور خوبی است و همینطور خواهد ماند.

او در ادامه گفت: ما از جغرافیای سیاسی، به سمت اقتصاد جغرافیایی رفته‌ایم و آمریکا می‌تواند در این زمینه و در تجارت، سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و حمایت از ارتباطات منطقه‌ای به ما کمک کند.

 

نظرات بینندگان