arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

قرائتی: باید طوری برنامه ریزی کرد تا با از دست دادن علما جایگزین‌هایی مناسبی برای آنها تربیت شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تنها برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست، گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد تا با از دست دادن علما جایگزین‌هایی مناسبی برای آنها تربیت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه تنها برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست، گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد تا با از دست دادن علما جایگزین‌هایی مناسبی برای آنها تربیت شود.

حجت الاسلام قرائتی شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ آذر در مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی و حضرت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، بیان کرد: تنها برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست باید طوری برنامه ریزی کرد با از دست دادن علما جایگزین‌هایی مناسبی برای آنها تربیت شود و با حمایت از طلبه یا دانشجویانی که استعداد و توان ادامه تحصیل دارند ولی امکانات مالی ندارند با حمایت مالی زمینه‌ای ایجاد کرد تا یک دانشمند و یک عالم تربیت شود.   

او افزود: در شیراز علمای بزرگی چون آیت‌الله محلاتی، آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله ربانی، آیت‌الله حدائق و آیت‌الله ایمانی زندگی میکردند که با از دست دادن آنها نباید فقط مراسم عزاداری گرفت بلکه باید در کنار این مراسم‌ها جلسات متعدد قرایت، قرآن و تفسیر قرآن برگزار و در کنار تفسیر خصوصیات و منش و علم این علما نیز تشریح شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: آیت‌الله حائری خصوصیات بسیار خوبی داشت وقتی به او میگفتند فلانی غیبتتان را کرد می‌گفت بخشیدم و این عالم قدرت تمثیل بسیار بالایی داشت و با هر مثلی که میزد یک شبهه را حل میکرد و این در کمتر عالمی دیده میشد.

قرائتی تصریح کرد: همه موظفند، نسبت به تفسیر قرآن و معرفی کتب اهل علم تلاش کنند تا هم در شناخت قرآن به همه اقدامات خوبی انجام شود و هم علمایی که در نقاط مختلف زندگی میکنند بهتر معرفی شوند.زمانی فارس مهد علمای مختلف دینی بود و لذا باید مردم این استان تلاش کنند تا با حمایت‌های مختلف جایگزین مناسبی برای این افراد پیدا شود تا دنیا از علم آنها استفاده کنند.

این مراسم با مداحی و قرائت دعای کمیل توسط مداح اهل بیت (ع) و یادگار ۸ سال جنگ تحمیلی حاج صادق آهنگران همراه بود و در بخشی از مراسم دستور وزیر راه و شهرسازی بر نام‌گذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام آیت‌الله حایری شیراز قرائت شد.

نظرات بینندگان