arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

انتخاب بهترین سمعک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سمعک یک کالای پزشکی است که برای رفع مشکل کم شنوایی به کار می رود. انتخاب سمعک یک کار تخصصی است که نیازمند تبحر در کار و علم کافی در این زمینه است. متخصص شنوایی شناسی یا ادیولوژیست تنها فردی است که صلاحیت انتخاب و تجویز سمعک را دارد. کم شنوایی ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد و اگر کم شنوایی وجود داشته باشد باید در اسرع وقت برای درمان آن اقدام کرد. درمان نکردن کم شنوایی یا به تعبیری محرومیت حس شنوایی باعث تشدید کم شنوایی و نیز مشکلات همراه آن می شود. تحلیل در درک و وضوح گفتار و کاهش میزان شنوایی از اثرات کم شنوایی است. انزوا، افسردگی، گوشه گیری، اختلالات شناختی مانند کاهش حافظه، تشدید دمانس و یا آلزایمر نیز می تواند از دیگر آثار سوء کم شنوایی باشد. بنابراین توصیه می شود با توجه به پیشرفت در زمینه ساخت انواع سمعک ها از جمله سمعک نامرئی سمعک های عینکی و استخوانی، انواع سمعک های پشت گوشی و نیز سمعک های ریک از برند های  مختلف دنیا اقدام به خرید سمعک از نمایندگی های معتبر در حوزه سمعک کرد. کلینیک سمعک تهران صفیر با مدیریت جناب آقای دکتر ولدبیگی یکی از مراکز مهم تهیه انواع سمعک در شهر تهران می باشد که با مراجعه به این کلینیک می توان از تسهیلات این مرکز نیز برخوردار شد.

انتخاب بهترین سمعک

انتخاب سمعک و کم شنوایی

کم شنوایی انواعی مختلفی دارد که بر اساس میزان آستانه شنوایی هر فردی در فرکانس های گفتاری تعیین می شود. برای شناخت بهتر انواع میزان کم شنوایی طبقه بندی برای آن در نظر میگیرند به این صورت که کسی که در حد 15 دسی بل یا بهتر اصوات تن خالص را بشنود به صورت شنوایی طبیعی یا هنجار تلقی می شود اما اگر آستانه ها بین 15 الی 25 دسی بل باشد به صورت کم شنوایی خفیف و به همین ترتیب بین 25 الی 40 را کم شنوایی ملایم، 40 الی 55 را کم شنوایی متوسط، 55 الی 70 دسی بل را کم شنوایی متوسط-شدید، 70 الی 90 دسی بل را کم شنوایی شدید و بیش از کم 90 دسی بل را کم شنوایی عمیق در نظر می گیرند. انتخاب سمعک در این طبقه بندی به این صورت است که می توان از سمعک نامرئی تا حدود 70 دسی بل کم شنوایی استفاده کرد و نیز با توجه به نوع کم شنوایی از دیگر انواع پشت گوشی. اما در کم شنوایی های بیش از 70 دسی بل می توان از سمعک های پشت گوشی استاندارد و یا سمعک داخل گوشی غیر نامرئی استفاده کرد و در کم شنوایی های بیشتر حتما و الزاما باید از سمعک های بسیار قوی یا به اصطلاح سوپر و اولترا پاور استفاده کرد. به صورت کلی نیز استفاده از سمعک های ریک پشت گوشی برای کم شنوایی های فرکانس بالا مانند پیرگوشی نیز توصیه می شود. هر چند به صورت معمول برای انتخاب سمعک از چنین الگوریتمی استفاده می شود اما تنوع و تغییرات زیادی ممکن است با توجه به شکل گوش، سن، شغل و ... در نوع سمعک به وجود بیاد.

انتخاب بهترین سمعک

انتخاب سمعک و برندها

از آنجایی که سمعک یک کالایی است که توسط برندهای مختلف و معتبر دنیا تولید و عرضه می شوند گاها انتخاب سمعک از بین تمامی این برندها کار سختی می باشد. برندهای معتبری مانند سمعک زیمنس آلمان، سمعک اتیکن دانمارک، سمعک استارکی آمریکا، سمعک یونیترون کانادا، سمعک ویدکس دانمارک و فوناک سوئیس دارای طیف گسترده ای از سمعک ها می باشند که متناسب با هر کم شنوایی می توان از بین آنها انتخاب کرد. نکته حائز اهمیت این است که آگاهی کامل از تمامی این برندها و خصوصیات سمعک های هر برندی کاری است که نیاز به علم و سابقه آشنایی با این برندها دارد. لذا برای انتخاب سمعک با توجه به برندهای معتبری که در دنیا وجود دارند و در ایران نیز نمایندگی فعال دارند باید متخصصین و کارشناسان این حوزه مشورت کرد. شایان ذکر است که در پروسه خرید سمعک سه اصل میزان کم شنوایی، نوع سمعک و تجویز و تنظیم مناسب آن می تواند در کارکرد نهایی سمعک و استفاده مفید از آن سرنوشت ساز خواهد بود.

در کلینیک سمعک تهران صفیر با مدیریت جناب آقای دکتر ولدبیگی متخصص تجویز سمعک و ارزیابی شنوایی، بهترین و به روزترین سمعک های دنیا را با آخرین متدهای علمی دنیا برای کاربران تجویز می شود. با مراجعه به این مرکز می توانید از مشاوره و تست رایگان سمعک های برخوردار باشید. توصیه می شود از مطالب بسیار مفیدی که در حوزه گوش، شنوایی و سمعک در سایت سمعک تهران صفیر با نشانی www.tehransafir.com وجود دارد بهره مند شوید.

خوب بشنوید بهتر زندگی کنید

سمعک تهران صفیر

دکتر ولدبیگی

انتخاب بهترین سمعک

نظرات بینندگان