arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۵ دی ۱۴۰۰

امام جمعه اصفهان خطاب به ورزشکاران: کارهای تولیدی و تعاونی را پیگیری کنید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ورزشکاران تمام رشته‌های ورزشی باید نسبت به حفظ و تقویت روحیه مذهبی و دینی خود اهتمام جدی داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ورزشکاران تمام رشته‌های ورزشی باید نسبت به حفظ و تقویت روحیه مذهبی و دینی خود اهتمام جدی داشته باشند.

سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات ورزشی تکواندو با وی افزود: تنها وجه تمایز افراد با یکدیگر در داشتن روحیه دینی و مذهبی است زیرا در غیر این صورت، داشته‌ها و صفات دیگر در وجود تمامی افراد جامعه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در هر جایگاه و حرفه‌ای نباید یاد خدا فراموش شود زیرا در این صورت فرد خودش را هم فراموش خواهد کرد.

 امام‌جمعه اصفهان به ورزشکاران توصیه کرد که در کنار ورزش و فعالیت‌های ورزشی، کارهای تولیدی و تعاونی را به‌منظور ایجاد اشتغال پیگیری کنند.

وی همچنین ورزش را جزئی از زندگی روزمره انسان‌ها دانست و گفت: مانند غذا خوردن و سایر کارها، ورزشکاران بایستی فرهنگ ورزشی و ورزش کردن را در مردم و جامعه ایجاد کنند و ورزش باید مقدمه‌ای برای کار باشد.

طباطبایی‌نژاد همچنین وجود روحانیان در کنار سایر نهادها بسیار خوب و تأثیرگذار دانست و گفت: یکی از نعمت‌هایی که امام راحل در آن زمان دستور دادند ایجاد نهاد عقیدتی سیاسی در کنار سایرنهادهای نظامی و غیرنظامی بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود روحانیان در بین مردم باعث یادآوری دین و خدا می‌شود و  یکی از جایگاه‌های حضور آن‌ها در مساجد است.

رییس هیات تکواندو استان اصفهان در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد هیئت تکواندو استان اصفهان در ۲ سال گذشته پرداخت.

شهرام الله‌آبادی افزود: جمعیت خانواده تکواندو استان اصفهان بالغ‌بر ۷۴ هزار نفر  و نیازمند افزایش سرانه ورزشی است.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا نریمانی به‌عنوان مشاور فرهنگی هیات تکواندو استان اصفهان از سوی شهرام الله‌آبادی معرفی و حکم وی توسط امام‌جمعه اهدا شد.

 

 

نظرات بینندگان