arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۰

پلیس: یکی از اعضای باند کلاهبرداری شبکه ماهواره‌ای طاهر کاملی دستگیر شد

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: یکی از اعضای باند کلاهبرداری شبکه ماهواره‌ای طاهر کاملی که با عنوان اخذ ویزا، اقامت، کار و سرمایه گذاری؛ از برخی هموطنان میلیاردی کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدا و سیما: رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: یکی از اعضای باند کلاهبرداری شبکه ماهواره‌ای طاهر کاملی که با عنوان اخذ ویزا، اقامت، کار و سرمایه گذاری؛ از برخی هموطنان میلیاردی کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

دستگیری یکی از اعضای باند کلاهبرداری شبکه ماهواره‌ای طاهر کاملیسردار هادی شیرزاد افزود: یکی از اعضای اصلی این شبکه ماهواره‌ای روز گذشته با تلاش پلیس بین الملل دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی گفت: اعضای این شبکه ماهواره‌ای کسانی را که خواهان گرفتن ویزا، اقامت، کار و سرمایه گذاری بودند، به یکی از کشور‌های همسایه دعوت می‌کردند و با گرفتن هتل و سالن همایش مجلل به صورت یکروزه پذیرای این افراد بودند.

سردارشیرزاد ادامه داد: البته در این همایش افرادی هم از طرف کلاهبرداران اقدام به بازارگرمی و تایید سخنان شیادان می‌کردند.

وی افزود: از اواخر آبان ماه شکایت‌هایی به پلیس بین الملل مبنی بر کلاهبرداری اعضای این شبکه ماهواره‌ای طاهر کاملی به پلیس بین المللی اعلام و به سرعت با پیگیری‌های قضایی اعلان قرمز صادر شد.

سردار شیرزاد گفت: تاکنون ۲۳۰ نفر از این شبکه ماهواره‌ای شکایت کرده اند که به طور میانگین از ان‌ها هشت تا ۳۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند و مجموع کلاهبرداری ۸۹ میلیون دلار معادل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: البته کلاهبرداری‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و حتی برخی از هموطنان خارج از کشور و خارجیان سایر کشور‌ها نیز مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا از مردم خواست به هیچ عنوان به تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی توجه نکنند، زیرا به جز اینکه اموال آن‌ها به یغما می‌رود، چیز عایدشان نمی‌شود.

نظرات بینندگان