arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

استاندار سیستان و بلوچستان: توافق شده تا زمان تامین حقابه ایران، جریان آب هیرمند از افغانستان ادامه پیدا کند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان : با توجه به گزارشی که تا این لحظه داریم ۲ دریچه بند کمال‌خان باز و آب به سمت مرزهای کشورمان جاری شده است. مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آن چه با طرف افغانستانی توافق شده این است که این جریان ادامه پیدا خواهد کرد تا حقابه ایران تامین شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدا و سیما: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان : با توجه به گزارشی که تا این لحظه داریم ۲ دریچه بند کمال‌خان باز و آب به سمت مرزهای کشورمان جاری شده است .

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت : این مهم برای ۴۸ ساعت آینده وضعیت را متفاوت خواهد کرد و ورودی آب را خواهیم دید.

شهرکی با بیان اینکه هفته گذشته تیم‌ های فنی دستگاه‌ های متولی مسیرهای ورود آب هیرمند به سیستان را بررسی کردند گفت: دغدغه خاصی برای ورود حجم آب پیش‌بینی شده به کشور بعد از باز شدن دریچه‌ های بند کمال‌ خان نداریم.

علیرضا شهرکی افزود : با توجه به وضعیتی که در بارندگی‌ های اخیر و در سامانه بارشی قبلی اتفاق افتاده، بحث لایه‌روبی مسیل‌ها و کانال‌ های آب را در منطقه سیستان انجام شده است.

وی تاکید کرد : احتمال بارندگی جدید در حوزه کشور افغانستان حساسیت کار را بالا برده بود.

وی افزود: امیدواریم با مدیریت این آب، سهم خوبی را برای ذخیره‌ سازی، کشاورزی و محیط زیست داشته باشیم.

مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: آن چه با طرف افغانستانی توافق شده این است که این جریان ادامه پیدا خواهد کرد تا حقابه ایران تامین شود.

نظرات بینندگان