arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای سفر سردار قاآنی به اربیل عراق / رهبر معظم انقلاب: کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست / ۱۵ شهر از جمله دماوند و فیروزکوه قرمز شدند / درآمد ۸۰۰ میلیاردی صداوسیما از پخش مسابقات ورزشی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

درآمد ۸۰۰ میلیاردی صداوسیما از پخش مسابقات ورزشی
خبرگزاری ایسنا از قول یک مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سازمان صداوسیما ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان و حتی شاید بیشتر از تبلیغات ناشی از پخش مسابقات ورزشی درآمد دارد، نوشته است: این درحالی است سازمان صداوسیما عدد بسیار ناچیزی را از میزان درآمد تبلیغاتی پخش مسابقات ورزشی به حساب خزانه واریز می‌کند.

هجوم کرونا به مجلس
تعداد ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شده‌اند و تست آن‌ها در یکی دو روز گذشته مثبت اعلام شده است. ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس گفته است: هیأت رئیسه مجلس با تأکید از همه نمایندگان خواسته که تست کرونا بدهند. حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت: تاکنون به صورت قطعی ۱۰ نفر از نمایندگان به کرونا مبتلا شده و تست آنها مثبت است و قرار است امروز از همه نمایندگان تست کرونا گرفته شود.

رهبر معظم انقلاب: اگر در این سال‌ها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می‌کردند، وضعمان قطعاً بهتر بود
رهبر معظم انقلاب در دیدارِ جمعی از فعالان بخش‌های مختلف تولید با ایشان گفتند: به نظر من اگر در این سالها مسئولان دولتی همراهی بیشتری میکردند، رعایت بیشتری میکردند ما افتخارات بیشتری بدست می‌آوردیم، وضعمان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود.

افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان روزانه
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۲۱هزار و ۹۹۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۷۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ نفر رسید.

گلایه رهبر معظم انقلاب از افزایش قیمت لوازم خانگی
رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل فرمودند: من گلایه میکنم از دوستانی که مسئولان کالاهای خانگی و لوازم خانگی هستند. ما از اینها حمایت کردیم، اسم آوردیم، شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقاء قیمت پیدا کرده، چرا؟ نبایستی این‌جور برخورد بشود با حمایتها. خب اگر این‌جور ما کیفیت را بالا نبریم، چطور انتظار داریم که بازارهای خارجی را فتح کنیم؟

رئیس نظام پزشکی مشهد: کرونا از کنترل خارج شده
علیرضا صداقت رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه شرایط کرونا در حال حاضر از کنترل شدن گذشته و تعداد مبتلایان در حال افزایش است، گفت: باید مردم را آگاه کنیم تا در خانه‌های خود بمانند زیرا شرایط سخت است.

۱۵ شهر از جمله دماوند و فیروزکوه قرمز شدند
جدیدترین آمارهای کرونایی در روز ۱۱ بهمن ماه نشان می دهد که ۱۵ شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفته است. این آمارها در روز هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ طبق رنگ بندی تنها هفت شهر بوده است. براساس این آمارها، اکنون دماوند و فیروزکوه (تهران)، تربت حیدریه (خراسان رضوی)، زرند (کرمان)، رامسر (مازندران)، اراک (مرکزی)، جاسک (هرمزگان) و میبد (یزد) در وضعیت قرمز قرار گرفتند. پیش از این نیز شهرهای کاشان، فردوس، قم، ابرکوه، اردکان، خاتم و مهریز به عنوان هفت شهر در وضعیت قرمز کشور قرار گرفته بودند که امروز این تعداد نیز اضافه شد. در حال حاضر ۱۵ شهر در ضعیت قرمز، ۶۱ شهر نارنجی، ۲۷۴ شهر زرد و ۹۸ شهر نیز در وضعیت آبی هستند.

رهبر معظم انقلاب: کیفیت خودروهای داخلی خوب نیست
مقام معظم رهبری در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفتند: ما در برخی از محصولات داخلی متأسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمیشود، این خیلی بد است، این همه‌ حمایت در طول این سالها از صنعت خودرو در کشور شده خب کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند درست هم میگویند، حق با مردم است، یعنی به اعتراض مردم به جا است،‌ این صنعت نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.

رئیسی: مصمم هستیم که ناخرسندی رهبر انقلاب از دهه ۹۰ را به رضایت خاطر تبدیل کنیم
ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با اشاره به ناخرسندی رهبر معظم انقلاب از آمار‌های اقتصادی دهه ۹۰ اظهارداشت: دولت خود را موظف می‌داند دغدغه‌ها و توصیه‌های امروز مقام معظم رهبری در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را با اقدام جهادی پیگیری کرده و کاری کند که این ناخرسندی به رضایت خاطر ایشان و مردم عزیز تبدیل شود.

ادعای سفر سردار قاآنی به اربیل عراق
شبکه خبری الحدث خبر داد که سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد اربیل عراق شد. سردار قاآنی روز گذشته نیز به سامراء سفر کرده بود و در آنجا به زیارت حرم امامین عسکریین (امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام) پرداخت.

حمله‌ حوثی‌ها به امارات همزمان با حضور رئیس اسرائیل در این کشور
امارات بار دیگر مورد حمله موشکی حوثی های یمن قرار گرفت. وزارت دفاع امارات اعلام کرد: موشک بالستیک حوثی ها رهگیری شد و حمله منجر به خسارتی نشد. این وزارتخانه افزود: نیروی هوایی ما و ائتلاف موفق به نابودی سایت پرتاب موشک در یمن شده است. وزارت دفاع امارات همچنین اعلام کرد که بقایای یک موشک بالستیک در خارج از مناطق پرجمعیت سقوط کرد. همچنین، ائتلاف سعودی بیان داشت که یک پرتاب کننده موشک بالستیک را در الجوف یمن نابود کرده است. در این میان، هوانوردی امارات اعلام کرد: تردد هوایی در کشور طبق روال عادی در حال انجام است. از سوی دیگر، اورشلیم پست نوشت که رئیس اسرائیل که به امارات سفر کرده، سالم است و آسیبی به او نرسیده است.

نظرات بینندگان