arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

روسیه: وزیر خارجه انگلیس باید درس جغرافیا یاد بگیرد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با سخره گرفتن اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره کشورهای حوزه بالتیک گفت که لیز تراس وزیر خارجه انگلیس باید درس جغرافیا یاد بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با سخره گرفتن اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره کشورهای حوزه بالتیک گفت که لیز تراس وزیر خارجه انگلیس باید درس جغرافیا یاد بگیرد.

 زاخارووا روز چهارشنبه در کانال خود در شبکه تلگرام خاطرنشان کرد که وزیر خارجه انگلیس در گفت و گو با شبکه تلویزیونی بی. بی. سی، نشان داد که هیچ معلومات در عرصه جغرافیا ندارید.  

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه در گفت و گو با بی بی سی گفت که انگلیس از طریق دریای سیاه حمایت های بیشتر در اختیار متحدان خود در منطقه بالتیک قرار می دهد و تسلیحات بیشتر به اوکراین تحویل می دهد.

زاخارووا در ادامه مطلب خود به کنایه نوشت: خانم تراس  معلومات شما در عرصه تاریخ قابل مقایسه با معلومات شما در علم جغرافیا نیست. برای اینکه از کشورهای بالتیک دفاع کرد باید از طریق دریای بالتیک و نه دریای سیاه آن کشورها را حمایت کرد.  

وی افزود: به همین دلیل کشورهای حوزه دریای بالتیک به این نام خوانده می شوند زیرا در ساحل دریای بالتیک واقع شده اند.  

زاخارووا چندی پیش نیز اظهارات وزیر خارجه انگلیس را که گفته بود اوکراین حملات زیادی در طول تاریخ خود از تهاجم مغولها گرفته تا حمله تاتارها را تجربه کرده به سخره گرفته بود.  

وی در آن مطلب خود، ضعف وزیر خارجه انگلیس در تاریخ را مسخره کرده بود.  

 

نظرات بینندگان