arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

محبوب‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بازار ایران انواع تلویزیون‌های خارجی و داخلی وجود دارند. شرکت‌های زیادی در ایران مشغول تولید تلویزیون هستند و برند‌های خارجی نیز به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. در بین برند‌های ایرانی برند اسنوا، جی ­پلاس و برند ایکس­ ویژن محبوب‌ ترین برندها بشمار می ‌روند.

محبوب‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران

در میان برند‌های خارجی نیز ابتدا برند سامسونگ و ال‌جی سپس برند سونی در ایران محبوبیت بیشتری دارند. محصولات الکتریکی بسیار آسیب­پذیر هستند زیرا آن‌ها حساسیت زیادی دربرابر نوسانات جریان برق و دیگر عوامل دارند و ممکن است با افزایش و کاهش ولتاژ برق، بسوزند یا دیگر کارایی نداشته باشند.

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، نمایشگر‌های قدرتمند و نوین دیگری همانن crt و پنل فلت در تلویزیون‌ها استفاده می‌شوند. این نمایشگرها از تعداد رزولاسیون یا وضوح صفحه نمایش بالایی برخوردار هستند. این نمایشگر‌ها قابلیت کنتراست دارند و می‌توانند قسمت‌های تاریک و روشن صفحه را کم یا زیاد کنند.

 قسمت‌های تشکیل دهنده‌ی سیستم تلویزیون:

  • منبعی برای تصویر که می‌تواند یک دوربین برای عکسبرداری و فیلم‌برداری باشد.
  • فرستنده­ای که سیگنال‌های تلویزیونی را ارسال می‌کند.
  • گیرنده‌ای که این سیگنال‌ها را دریافت و بازپخش می‌کند. سیگنال ویدئو، ای‌ام است و سیگنال صدا، اف‌ام می‌باشد.
  • یک وسیله صوتی و تصویری برای تبدیل سیگنال‌ها به صدا و تصویر

‌پرفروش ‌ترین و محبوب ‌ترین برند‌های تلویزیون

اولین برند محبوب و پرفروش در بازار ایران برند سامسونگ است که سالیان طولانی در بازار ایران می‌‌درخشد. پس از برند سامسونگ، تلویزیون‌های ال‌جی و پس از آن نیز برند سونی پرفعالیت‌ترین برند‌های خارجی بشمار می‌روند.

 تلویزیون‌های سامسونگ

 تلویزیون‌های سامسونگ از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته هستند و امروزه در بازار حرف اول را می‌زنند. از جمله بهترین تلویزیون­ سامسونگ می توان به تلویزیون­های k۴ اشاره کرد. اکثر افراد برای خرید تلویزیون ابتدا به لیست قیمت تلویزیون سامسونگ k۴ سر می‌زنند.

وضوح و رزولوشن این تلویزیون‌ها به گونه­ای است که چهار برابر کیفیت عادی را نمایش می‌دهند.  در این تلویزیون‌ها کیفیت تصاویر مانند تلویزیون‌های فول اچ دی است و رنگ آن‌ نیز رنگ طبیعی میباشد.

نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ، تلویزیون‌های کیو‌ال‌ای‌دی هستند که در این تلویزیون‌ها از تکنولوژی کوانتوم استفاده شده است و از بهترین تلویزیون­های سامسونگ به شمار می‌روند. نمایشگر‌های این تلویریون‌ها روشنایی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ را به کاربران ارائه می‌دهند.

 یکی از مهم‌ ترین موضوعات برای خرید یک‌ کالا، قیمت آن است. در لیست قیمت تلویزیون سامسونگ 4K انواع مدل‌های جدید و پیشرفته سامسونگ ذکر شده و قیمت آن‌ها نیز بیان شده است. آخرین نمونه این مدل، دارای صفحه نمایش کریستالی است. خریداران با مراجعه به این لیست می‌توانند متناسب با سلیقه خود دست به انتخاب بزنند.

تلویزیون­های ال‌جی

برند ال‌جی یک برند جهانی و چند ملیتی است. تلویزیون­های ال­جی نیز به دلیل داشتن ویژگی‌های خوب، بسیار در بین مردم محبوبیت دارند.  تلویزیون‌های این برند، اغلب کیفیت تصویرشانsd  است و وضوح تصویر در آن‌ها استاندارد می باشد. رزولوشن این تلویزیون­ها fhd  است.

یکی از بهترین تلویزیون‌های ال‌جی مدلc1  است که این مدل دارای پردازش‌گر بوده و زاویه دید گسترده‌ای دارد. نوع صفحه نمایش آن او‌ال‌ای‌دی است و سیستم عامل آنwebOS  می‌باشد. این مدل از پیشرفته‌ترین تولیدات ال‌جی است و تصاویر را با وضوح بالا نمایش می‌دهد.

تلویزیون‌های سونی

برای خرید تلویزیون سونی که از قدیمی‌ترین برند‌های موجود در بازار ایران است و فعالیت گسترده‌ای نیز در این بازار دارد، اطلاعاتی نیاز است. این برند هر سال محصول جدیدی را با تکنولوژی‌های پیشرفته به بازار ارائه می‌دهد و افرادی هستند که خواهان محصولات این شرکت­اند. محصولات این شرکت در قیمت‌های مختلف و ویژگی‌های متفاوت به فروش می‌رسند. تلویزیون فول اچ‌دی از محبوب‌ترین تلویزیون‌های این برند به شمار می‌رود. سیستم عامل این تلویریون‌ها اغلب اندروید می باشد و صفحه نمایش ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی در آن‌ها بکار می‌رود. سایز این صفحه نمایش‌ها از چهل اینچ به بالا است. کسانی که به خرید تلویزیون سونی می‌پردازند، باید بدانند که این محصولات از نظر خدمات پس از فروش پشتیبانی خوبی داشته و در سرتا سر کشور نمایندگی رسمی دارند.

تلویزیون اسنوا

این برند یک برند مطرح تولید داخل است و جزء هوشمندترین تلویریون‌های داخلی بشمار می ‌رود. تلویزیون‌های اسنوا در بین تلویزیون‌های ایرانی، کیفیت بالا و قیمت به­صرفه‌ای دارند. همچنین علاوه­ بر زیبایی، دارای صفحه نمایشگر قوی ال‌ای‌دی و ال‌سی‌دی نیز هستند.

این تلویزیون‌ها از نظر صدای خروجی کیفیت آنچنانی ندارند و همچنین حجم حافظه آنها نیز محدود است. از بهترین و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های اسنوا، تلویزیون‌های پنجاه اینچ و ۶۵اینچ با وضوح تصویر بالا می‌باشند. کیفیت تصویر آن‌ها آلترا اچ‌دی است و ضخامتشان نیز کم می­باشد.

تلویزیون جی­پلاس

پس از برند اسنوای ایرانی، برند داخلی دیگری با نام جی­پلاس در کشور خوش‌درخشیده است. پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین تلویزیون جی پلاس، مدلGTV_40jh412s   می‌باشد. این مدل محصولی کم­مصرف است و وضوح تصویر زیادی دارد. این تلویزیون‌ها صفحه ال‌ای‌دی دارند و رزولوشن آن‌ها فول اچ‌دی است.

تلویزیون ایکس­ویژن

آخرین تلویزیون محبوب که ساخت داخل کشور است این برند می­باشد. پرفروش­ترین مدل این برند تلویزیون‌های سری هشت هستند که تصویر آن‌ها وضوح k۴ دارند. این تلویزیون‌ها طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند. از قابلیت‌های دیگر این تلویزیون‌ها، وضوح تصویر الترا اچ‌دی و کیفیت بالای پخش آن است که تماشای تلویزیون را برای کاربر لذت­ بخش می‌کند. سیستم عامل این مدل اکثرا اندروید ۱۰می‌باشد.

نظرات بینندگان