arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / جزئیات حادثه قتل خانم ۱۷ ساله اهوازی / امام جمعه تفرش برکنار شد / امیرعبداللهیان: هیچ پیش شرطی از آمریکا دریافت نکردیم / اسرائیل: یک توافق زیان‌بار هسته‌ای با ایران در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


امیرعبداللهیان: هیچ پیش شرطی از آمریکا دریافت نکردیم
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران درباره اظهارات «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه «واشنگتن برای احیای برجام شروطی را برای تهران تعیین کرده»،گفت: ما هیچ پیش شرطی را از طرف امریکایی دریافت نکردیم و اساسا این مذاکرات یک روندی دارد که موضوع پیش شرط در آن مطرح نیست و نمی‌دانم خبری که به نقل از این فرد (رابرت مالی) مطرح شده چگونه است، اما تا این زمانی که با هم صحبت می‌کنیم، موضوع پیش شرط مطرح نیست و متن یا پیشنهادی در چارچوب پیش شرط دریافت نکرده ایم و قطعا این مذاکرات بر مبنای نقطه نظرات کارشناسی و توافقاتی که نتیجه نهایی آن رسیدن به یک توافق خوب و تامین منافع کشور باشد، پیش می‌رود.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۳۵ هزار و ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 2199 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۶۶ نفر رسید. ۸۵ بیمار کووید۱۹ هم جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

فشار گروه ضدایرانی برای اخراج سیدحسین موسویان
مارک والاس مدیر اجرایی اتحاد علیه ایران هسته ‏ای، سیاستمدار جمهوری خواه آمریکایی تندرو و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در دوره بوش طی نامه ای به کریستوفر آیس گروبر رئیس دانشگاه پرینستون، وی را تهدید کرد که درصورت عدم اخراج موسویان، از تمام دولت و تمام موسسات حقوقی و حقیقی آمریکا خواهد خواست که این دانشگاه را تحریم مالی کنند.

شمخانی: در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن در تعهدات طرفین فاصله داریم
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نوشت: با وجود پیشرفت‌های محدود در مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم. وی تاکید کرد: تصمیمات سیاسی در واشنگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.

یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند
رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه یارانه نقدی در سال آینده تغییر نخواهد کرد گفت که طبق مصوبه این کمیسیون در سال آینده سرپرست خانوارهایی که یارانه آن ها قطع شده می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون تقاضای خود را ثبت کنند تا در صورت بررسی مجدد به آنها یارانه پرداخت شود.


امام جمعه تفرش برکنار شد
حجت‌الاسلام هادی میرزایی مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: حجت‌الاسلام حسین حاجی لری امام جمعه تفرش عزل شده است و در چند روز آینده امام جمعه جدید این شهرستان معرفی می‌شود. پنجشنبه گذشته پسری یازده ساله در جریان رانندگی در جاده تفرش قم و تصادف با یک خودرو پرشیا موجب مرگ سه نفر و مجروح شدن چهار نفر شد. بنا بر بازنشر مطالبی در فضای مجازی، راننده خودروی سمند، پسر بچه‌ای ۱۱ ساله، فرزند امام جمعه تفرش بوده است. سیدمحمد میرهادی رئیس شورای اسلامی روستای کهک و ۲ دختر جوان افرادی بوده‌اند که در این تصادف مرگبار جان خود را از دست دادند.

جزئیات حادثه قتل خانم ۱۷ ساله اهوازی
عباس حسینی پویا دادستان اهواز در تشریح علت قتل دختر 17 ساله اهوازی که بعد از ظهر دیروز اتفاق افتاد، اظهار کرد: ظاهراً این خانم جوان به کشور ترکیه فرار کرده و از آنجا یکسری تصاویر را برای همسر خود ارسال کرده بود که این تصاویر سبب تحریک احساسات همسر وی شده است.


قدرت انتقال اومیکرون ۲۵ برابر دیگر سویه‌ها است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : قدرت سرایت‌ اومیکرون ۲۵ برابر دیگر سویه‌های کرونا است که تاکنون تجربه شده است و به همین دلیل علاوه بر واکسیناسیون ، رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای در امان ماندن از این سویه حیاتی است.

وزیر بهداشت: دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست
وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در آمادگی صد درصدی قرار دارند، گفت: امروز دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست و اگر شخصی دچار سرماخوردگی می‌شود احتمال ابتلا به امیکرون وجود دارد.


نخست‌وزیر اسرائیل: یک توافق زیان‌بار هسته‌ای با ایران در راه است
نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که «یک توافق زیان‌بار هسته‌ای با ایران» در راه است. به گفته وی، «کسی که فکر می‌کند توافق جدید با ایران ثبات بیشتری به‌دنبال می‌آورد اشتباه می‌کند، و چنین توافق زیان‌باری تنها مسئله غنی‌سازی ایران را برای مدتی به تاخیر خواهد انداخت».

نظرات بینندگان