arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

سخنگوی قوه قضاییه: قانون استفاده از سلاح مصوب ۱۳۷۳ است؛ قانونی که ۳ دهه از تصویب آن گذشته نیازمند اصلاح است / ماموران پلیس، اگر چاره‌ای جز شلیک برای دفاع از خود نداشته باشند، می‌توانند از سلاح استفاده کنند

ذبیح الله خداییان سخنگوی دستگاه قضا گفت: قانون استفاده از سلاح اگر چه کامل و جامع نیست، اما ظرفیت‌های خوبی هم دارد که می‌توان مورد استفاده قرار داد. لایحه‌ای از سوی دولت در سال ۱۳۹۵ به مجلس تقدیم شده و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری دانشجو: سخنگوی دستگاه قضا گفت: قانون استفاده از سلاح اگر چه کامل و جامع نیست، اما ظرفیت‌های خوبی هم دارد که می‌توان مورد استفاده قرار داد. لایحه‌ای از سوی دولت در سال ۱۳۹۵ به مجلس تقدیم شده و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

ذبیح الله خداییان سخنگوی دستگاه قضا گفت: رشد و توسعه هر جامعه در گروه عملکرد نیروی انتظامی است و همه ما تکلیف داریم که از سبز پوشان نیروی انتظام و اقدامات آن‌ها حمایت کنیم قانون استفاده از سلاح مصوب ۱۳۷۳ است و دارای ظرفیت‌های خوبی است که میتوان از آن استفاده کرد طبیعتا قانونی که ۳ دهه از تصویب آن گذشته نیازمند اصلاح است.

اظهارات او در این خصوص به شرح زیر است:

این قانون اگر چه قانون کامل و جامعی نیست، اما ظرفیت‌های خوبی هم دارد که می‌توان مورد استفاده قرار داد لایحه‌ای از سوی دولت در سال ۱۳۹۵ به مجلس تقدیم شده و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون قرار دارد امیدواریم با نظر کارشناسان، در قانون فعلی اصلاحات لازم انجام شود.

ماموران مسلح نیروی انتظامی در صورتی مجاز به استفاده به سلاح هستند کا چاره‌ای جز شلیک و استفاده از سلاح نداشته باشند ماموران برای دفاع از خود در برابر کسی که به سلاح سرد یا گرم به آنان حمله می‌کنند می‌توانند از سلاح استفاده کنند.

مواردی مثل رویارویی با اشرار، حمله تروریستی و ... وجود دارد که اصلا امکان رعایت موارد حقوقی استفاده از سلاح وجود دارد که نمی‌توان موارد را رعایت کرد

یک لایحه‌ای از طریق دولت در سال ۱۳۹۵ به مجلس تقدیم شده و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون قرار دارد و امیدواریم با نظر کارشناسان، در قانون فعلی اصلاحات لازم انجام شود

نظرات بینندگان