arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و روسیه پیرامون مذاکرات وین/ دو طرف خواستار احیای سریع برجام شدند

وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی امروز (سه‌شنبه) «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. طبق این بیانیه، وضعیت پیرامون برجام در چارچوب مذاکرات جاری در وین برای احیای کامل توافق نیز در این تماس مورد بحث قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی امروز (سه‌شنبه) «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

طبق بیانیه منتشر شده بر روی سایت وزارت خارجه روسیه، در این تماس که به ابتکار طرف ایرانی انجام شد، طرفین در خصوص نتایج سفر موفقیت‌آمیز «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مسکو به تبادل نظر پرداختند و بر توسعه بیشتر همکاری‌ها در همه زمینه‌ها بر اساس توافقات صورت گرفته بین رئیس‌جمهور ایران و همتای روس وی تاکید کردند.

طبق این بیانیه، وضعیت پیرامون برجام در چارچوب مذاکرات جاری در وین برای احیای کامل توافق نیز در این تماس مورد بحث قرار گرفت. دو طرف همچنین خواستار احیای سریع برجام به شکل اولیه آن که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید، شدند. مسائل منطقه‌ای نیز یکی دیگر از محورهای گفت‌وگوی دو وزیر خارجه بود.

در حال تکمیل ...

نظرات بینندگان