arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

5 کاربرد مهم دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای خانه ها و اداره ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشرفت فناوری باعث شده تا امروزه برای بخش‌ های مختلف دکوراسیون داخلی منزل یا شرکت خود امکان به کارگیری متریال‌ های گوناگون را داشته باشیم. یکی از این محصولات که در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته، پارتیشن شیشه‌ ای است. استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای مزایای بیشماری را در اختیار ما قرار می‌ دهد و با استفاده از آن می‌ توانید به راحتی بخش‌ های مختلف محیط مورد نظر خود را جداسازی کنیم. در این مطلب به نقل از کارشناسان مجموعه پارتیشن ساز، پنج کاربرد مهم دیوارهای پارتیشن شیشه‌ ای برای خانه‌ ها یا اداره‌ ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با کاربرد دیوارهای پارتیشن شیشه ای 

5 کاربرد مهم دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای خانه ها و اداره ها

امروزه معمولاً می‌ بینیم ادارات یا خانه‌ ها در فضای کوچک قرار گرفتند و مدیریت این محیط کوچک می‌ تواند کمی دشوار به نظر برسد. استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای این امکان را به ما می‌ دهد تا بتوانیم به راحتی قسمت‌ های مختلف ساختمان خود را از یکدیگر جدا کنیم. استفاده از شیشه در این محصولات باعث شده تا نور بتواند به راحتی از آنها عبور کند و به این صورت تمامی بخش‌ های یک محیط از نور طبیعی بهره مند شوند.

امکان تولید انواع پارتیشن شیشه‌ ای در اشکال و طرح‌ های مختلف به افراد با سلایق و نیازهای متفاوت اجازه می‌ دهد تا گزینه‌ ای سازگار با نیازهای خود پیدا کنند. کاربرد این محصولات در شرایط مختلف فراوان است اما در ادامه ۵ مورد از مهمترین آنها را با هم بررسی خواهیم کرد.

استفاده برای جداسازی بخش‌ های مختلف محیط

با استفاده از پارتیشن شیشه ای می‌ توانید قسمت های بزرگتر منزل یا محیط اداره خود را به بخش‌ های کوچکتری تقسیم کنید. انجام چنین کاری در ادارات باعث می‌ شود تا به راحتی فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های گوناگون در اختیار نیروی کار قرار بگیرد. همین موضوع اجازه می‌ دهد تا کارمندان بدون هیچ مشکلی امکان انجام فعالیت‌ های روزانه خود را داشته باشند. 

یکی از مزایای پارتیشن شیشه‌ ای در این زمینه انعطاف پذیری آنها در زمان نصب است. از همین رو حتی بعد از اتمام روند نصب این تجهیزات می‌ توان بسته به دلخواه یا موارد نیاز مختلف، پارتیشن بندی محیط خانه یا اداره را تغییر داد. برای نصب پارتیشن در اداره به منظور جداسازی بخش‌ های مختلف هیچ نیازی به زیرسازی ندارید و روند کار با سرعت بالایی انجام می‌ شود.

از همین رو برای شرایطی که زمان پارامتر مهمی محسوب می‌ شود، انواع پارتیشن قطعاً گزینه‌ های خوبی برای شما خواهند. جداسازی بخش‌ های مختلف یک محیط از اساسی‌ ترین موارد کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای در شرایط مختلف می‌ باشد. 

عایق کردن قسمت‌ های مختلف یک ساختمان

زمانی که سراغ استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای در اداره یا خانه خود می‌ روید، با انتخاب انواع پارتیشن شیشه‌ ای دوجداره می‌ توانید یک عایق صوتی و حرارتی مناسب برای آن محیط فراهم کنید. امروز انواع پارتیشن به شکلی طراحی شده‌ اند که امکان ایزوله کردن یک قسمت را برای ما فراهم آورند. در این میان وجود خاصیت عایقی در برابر صدا اجازه می‌ دهد تا کمترین آلودگی صوتی به درون اتاقک‌ های طراحی شده ما برسد و از همین رو مزاحمت کمتری برای افراد ایجاد شود.

 یکی دیگر از ویژگی‌ های پارتیشن دوجداره شیشه‌ ای، قدرت عایقی در برابر حرارت است. همین موضوع به ما کمک می‌ کند تا در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی کنیم و برای گرمایش ساختمان خود نیاز به تجهیزات کمتری داشته باشیم. این موضوع قطعاً در شرکت‌ های دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن قطعاً در طولانی مدت می‌ تواند به صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها منجر شود. 

استفاده برای نوردهی بهتر در محیط

5 کاربرد مهم دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای خانه ها و اداره ها

پارتیشن‌ شیشه‌ ای تک جداره و دوجداره زمانی که در خانه یا محیط کار مورد استفاده قرار بگیرند، به راحتی نور را از خود عبور می دهند. به همین دلیل خواهید دید که روشنایی در طول روز به شکل طبیعی در قسمت‌ های مختلف یک ساختمان پخش شده و نیاز شما به استفاده از تجهیزات نورپردازی مختلف را کاهش می‌ دهد. این موضوع علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی، بر روی بسته‌ های اولیه مورد نیاز برای خرید تجهیزات روشنایی نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. 

در بسیاری از موارد که نیاز داریم دید بخش‌ های مختلف پارتیشن شیشه‌ ای محدود شود، نیز امکان استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای مات داریم. با استفاده از این محصولات روند گردش نور در محیط به راحتی انجام می‌ شود، اما دیده افراد مختلفی که در قسمت‌ های متفاوت پارتیشن فعالیت می‌ کنند محدود شده و همین باعث تمرکز بیشتر آنها خواهد شد. در خانه‌ ها نیز استفاده از یک پارتیشن شیشه در محیط نورگیر و مناسب اجازه می‌ دهد تا یک اتاق شخصی یا دفتر کار مناسب داشته باشید. این موضوع قطعاً برای سبک زندگی‌ های امروزی اهمیت بالایی دارد. 

قابل استفاده در محیط‌ هایی با ابعاد متفاوت

همانطور که قبلاً هم به این موضوع اشاره کردیم انعطاف پذیری انواع پارتیشن شیشه‌ ای در زمان نصب بسیار بالاست و همین به شما اجازه می‌ دهد تا بتوانید به راحتی فضای خود را به اشکال مختلفی تقسیم بندی کنید. نوع شیشه استفاده شده در پارتیشن‌ ها از کیفیت بالایی برخوردار است و همین اجازه می‌ دهد تا در برابر عوامل فیزیکی مختلف مانند ضربه یا فشار مقاومت خوبی از خود نشان دهند و نشکنند. 

از سوی دیگر یراق آلاتی که بر روی پارتیشن‌ های شیشه‌ ای نصب شده‌ اند، وظیفه تامین استحکام این سازه ها را برعهده دارند. طراحی این بخش‌ ها معمولاً به صورتی بوده که هیچگونه آلودگی ظاهری در محیط شما ایجاد نمی‌ کند و باعث خرابی جلو پارتیشن نخواهد شد. این محصولات در طول های متفاوت موجود می‌ باشند و از همین رو برای تقسیم محیط‌ های بزرگ به بخش کوچکتر از گزینه‌ های بسیار مناسبی خواهد بود. این باعث می‌ شود که در خانه یا اداره خود بتوانید استفاده بهینه از فضا را ببرید.

استفاده به عنوان گزینه‌ های به صرفه

5 کاربرد مهم دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای خانه ها و اداره ها

پارامترهای مختلفی روی قیمت نهایی انواع پارتیشن شیشه‌ ای تاثیرگذارند، اما به هر حال می‌ توانید محصولات را در دسته بندی گزینه‌ های به صرفه روی میز قرار داد. در مقایسه با سایر انواع پارتیشن، نمونه‌ های شیشه‌ های تک جداره و دوجداره می‌ توانند مزایای زیادی را در اختیار ما بگذارند و قیمت آنها نیز پایین‌ تر است. اما این مورد را نباید فراموش کرد که قیمت نهایی آنها بسته به نوع پارتیشن، نوع یراق آلات مورد استفاده، کاربرد پارتیشن و ابعاد محیط می‌ تواند متفاوت باشد.

اما وقتی انواع مختلف پارتیشن را با هم مقایسه می‌ کنیم متوجه می‌ شویم که این محصولات نسبت به سایر پارتیشن‌ های ام دی اف، استیل و… حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌ تر هستند. 

حتی در مواردی که قصد استفاده از شیشه‌ های مات برای پارتیشن را داریم، باز هم قیمت این سازه‌ ها مناسب می‌ باشد و استفاده از آنها قطعاً یکی از انتخاب‌ های هوشمندانه برای شما خواهد بود. 

نتیجه گیری

هر آنچه در این مطلب ذکر شد، تنها بخش کوچکی از مزایای این محصولات بود و برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می توانید با مجموعه های معتبر و فعال در حوزه پارتیشن شیشه ای مانند پارتیشن ساز در ارتباط باشید. فراموش نکنید که این نوع پارتیشن مناسب برای شما بسته به موارد نیازتان می‌ تواند متفاوت باشد. پس بهتر است قبل از همه چیز با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص بیشتری دارند، مشورت کنید و اطلاعات دقیق را از آنها دریافت نمایید.

 انتخاب پارتیشن به صورت صحیح و اصولی در محیط خانه یا اداره می‌ تواند تاثیرات مثبت زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اما به همان اندازه انتخاب غیر اصولی این محصولات باعث هدر رفتن هزینه‌ های شما خواهد شد. 

نظرات بینندگان