arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

سفیر اوکراین در سازمان ملل: روزانه با آمریکایی‌ها هماهنگ هستیم

سفیر اوکراین در سازمان ملل همزمان با افزایش تنش ها بر سر کشورش میان آمریکا و روسیه اذعان کرد به صورت روزانه با آمریکایی ها هماهنگ هستیم و با آنها همکاری می کنیم و به آنها اعتماد کامل داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سفیر اوکراین در سازمان ملل همزمان با افزایش تنش ها بر سر کشورش میان آمریکا و روسیه اذعان کرد به صورت روزانه با آمریکایی ها هماهنگ هستیم و با آنها همکاری می کنیم و به آنها اعتماد کامل داریم.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده است که پوتین می تواند در هر زمانی فرمان حمله به اوکراین را صادر کند. دولت آمریکا همچنین ادعا کرده است که روسیه در حال ایجاد یک ویدئوی جعلی برای ایجاد بهانه جهت حمله به اوکراین است.

اما روسیه این ادعاها را رد کرده و می گوید قصد حمله به اوکراین را ندارد. مسکو همچنین اعلام کرده است آمریکا و ناتو با عدم پذیرش خواسته های روسیه در مورد ضمانت های امنیتی، به دنبال افزایش تنش ها هستند.

"سرگئی کیسلیتسیا" سفیر اوکراین در سازمان ملل روز پنج شنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز ادعا کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مصمم است اوکراین را به‌عنوان سرزمینی طرفدار روسیه پس بگیرد و برای این کار اگر لازم باشد از زور استفاده خواهد کرد.

سفیر اوکراین همچنین اعلام کرد که  کشورش با آمریکا هماهنگ است.

وی در خصوص پاسخ آمریکا به خواسته های ضمانت امنیتی روسیه گفت: ما نمونه اولیه پاسخ آمریکا به روسیه را قبل از اینکه نامه به روسیه ارسال شود مشاهده کردیم. ما به صورت روزانه با آمریکایی ها هماهنگ هستیم و با آنها همکاری می کنیم و به اقدامات واشنگتن کاملا اعتماد داریم.

سفیر اوکراین در سازمان ملل با بیان اینکه بدون شک مردم اوکراین آماده اند از استقلال کشور خود دفاع کنند، ادعا کرد در صورت حمله احتمالی، خونریزی زیادی خواهد بود.

 این مقام اوکراینی تصریح کرد اوکراین می خواهد به ناتو بپیوندد. اکثر مردم اوکراین خواهان به عضویت درآمدن کشورشان در ناتو هستند.

سرگئی کیسلیتسیا بار دیگر مدعی شد پوتین می خواهد امپراتوری روسیه را با هر نامی از جمله اتحاد جدید جماهیر شوروی، امپراتوری روسیه، فدراسیون جدید احیا کند. او می خواهد در کتاب تاریخ به عنوان رهبری شناخته شود که امپراتوری را احیا کرده است، مهم نیست نام این امپراتوری چه باشد.

غرب به ویژه آمریکا، به ادعاهایی مبنی بر تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین که در دستور کارش قرار داده اند، شدت بخشیده اند.

دو روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور با انتشار گزارش‌هایی ادعا کردند که روسیه طرحی را ایجاد کرده است تا برای حمله به اوکراین بهانه تراشی کند.

 نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که طرح روسیه شامل استفاده از یک ویدئوی جعلی است که حمله ساختگی ارتش اوکراین در خاک روسیه یا علیه مردم روسی‌زبان در شرق اوکراین را نشان می‌دهد.

واشنگتن پست نیز گزارش داد که جزئیات این طرح توسط سازمان‌های اطلاعات آمریکا از حالت محرمانه خارج شده و انتظار می‌رود منتشر شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ادعا کرد که این ویدئو کاملاً توسط اطلاعات روسیه ساخته شده و یکی از گزینه‌های در دست اقدام مسکو به عنوان بهانه‌ای جعلی برای آغاز و توجیه احتمالی تهاجم نظامی علیه اوکراین است.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده‌اند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

روسیه اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

 

نظرات بینندگان