arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۱

زندگینامه رهبر انقلاب چرا جمع آوری شد؟ نسخه تازه کی به بازار می رسد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از توقف انتشار کتاب «شرح اسم»، زندگینامه رهبر انقلاب و صدور اطلاعیه دفتر ایشان، اطلاعات خبرنگار «بازتاب» حاکی از آن است که تلاش برای اصلاح و انتشار سریع این کتاب در جریان است.

بنابر این گزارش، این کتاب که توسط هدایت الله بهبودی، نویسنده مشهور ادبیات مقاومت نگاشته و توسط موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شده، در روز اول نمایشگاه کتاب عرضه شد و تا حدود ظهر تعداد زیادی از آن به فروش ‌رسید، اما هنگام ظهر دستور توقف فروش آن صادر می‌شود.

در اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب ضمن تقدیر از نویسنده تاکید شده که این کتاب دارای اغلاط تاریخی و غیرتاریخی است که باید اصلاح شود.

در این کتاب برخی اسناد برای اولین بار چاپ شده، از جمله این عکس که مربوط به روزی که در زندان ریش آیت الله خامنه ای را تراشیدند.

 

این کتاب براساس احساس مسئولیت موسسه پژوهشهای سیاسی تدوین شده و ظاهرا آماده سازی آن حدود 2 سال زمان برده است.

کتاب "شرح اسم" در چاپ قبلی بیشتر جمع آوری از منابع دیگر بود و اکنون با توجه به همکاری با دفتر رهبری، احتمال دارد موارد جدیدی به صورت دسته اول به نقل از آیت الله خامنه ای در آن درج شود.

احتمالاً این کتاب پس از اعمال اصلاحات ارائه شده ار سوی دفتر نشر آثار رهبری و سایر اصلاحات وارده در تیر ماه سال جاری منتشر خواهد شد .

یک منبع مطلع به خبرنگار "بازتاب" گفت: ایرادات گرفته شده به کتاب، بعضا اشاره به نام نادرست برخی اشخاص یا اماکن است که با توجه به ریزبینی رهبر انقلاب، لازم بوده همه این موارد دقیق و درست منتشر شود.

گفتنی است بعد از مستند غیرحرفه ای تلویزیون بی بی سی فارسی درباره رهبر انقلاب با عنوان "خط و نشان رهبر"، اکنون رادیو آمریکایی فردا نیز در حال انتشار سریالی زندگینامه رهبر انقلاب است که ضرورت انتشار دست اول زندگینامه رهبر انقلاب را افزایش می دهد.

نظرات بینندگان