arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

سفیر ایران در بغداد: الکاظمی قول لغو ویزا برای مسافران ایرانی در ماه شعبان را داده / صادرات برق و گاز به عراق را افزایش می‌دهیم

«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد که ایران با نیروهای عراقی و الحشد الشعبی برای بیرون راندن تروریسم همکاری کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام کرد که ایران با نیروهای عراقی و الحشد الشعبی برای بیرون راندن تروریسم همکاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شفق نیوز، مسجدی در سخنرانی در سفارت ایران در بغداد به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با حضور سیاست مداران عراقی و هیات‌های دیپلماتیک کشورها عنوان داشت: ایران به برق رسانی به عراق ادامه خواهد داد، همچنین گاز مورد استفاده در نیروگاه‌ها را در اختیار آنها قرار خواهد داد و برای دست یابی به یک توافق مشترک پیرامون پرونده آب میان دو کشور همکاری خواهد کرد.

مسجدی گفت: در حال حاضر، عراق در حال دریافت برق به میزان ۱۲۰۰ میگاوات از سوی ایران است.

وی درمورد صادرات گاز ایران به عراق عنوان داشت: روند صادرات حتی برای یک روز هم متوقف نشده است. ایران میزان گاز صادر شده به عراق را با نزدیک شدن به فصل تابستان افزایش خواهد داد.

مسجدی درمورد پرونده آب نیز گفت: در زمینه آب‌ها همکاری صورت خواهد گرفت و دو هیات دو کشور باید بنشینند و پیرامون این مساله به تفاهم دست یابند.

وی خطاب به حاضران عنوان داشت: مطمئن باشید که دولت ایران تمام تلاش خود را برای همکاری با دولت و ملت عراق خواهد کرد.

مسجدی خاطرنشان کرد: ایران و عراق کشورهایی هستند که هریک به دیگری نیاز دارد و می‌بایست این دو کشور در تمامی پرونده‌ها بر اساس اصول حاکمیتی همکاری کنند.

وی عنوان داشت: جمهوری اسلامی با نیروهای عراقی و الحشد الشعبی برای بیرون راندن تروریسم همکاری کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق خاطرنشان کرد: حشد و نیروهای مقاومت، مایه افتخار عراق و دین و تضمینی برای امنیت کشور هستند.

وی درمورد تسهیلات ارائه شده در زمینه سفر میان دو کشور عنوان داشت: در حال حاضر هر عراقی می‌تواند به ایران سفر کند، بدون اینکه ویزا بگیرد.

مسجدی خاطرنشان کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به وی وعده داده که ویزا برای ورود مسافران ایرانی به عراق نیز طی ماه شعبان برداشته می‌شود.

وی در پایان بر لزوم تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد.

نظرات بینندگان