تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
دانشمندان انگلستانی معتقدند:

احتمال حضور بیگانگان فضایی در سیاره‌ای تازه کشف شده

دانشمندان فکر می‌کنند در یک کشف جدید و بزرگ، سیاره‌ای را کشف کرده اند که قادر به حفظ حیات است، کارشناسان حتی به دنبال موجودات فضایی نبودند که نشانه‌هایی از عنصر اصلی مورد نیاز همه موجودات زنده - آب - یافتند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، پژوهشگران، معتقدند این سیاره در به اصطلاح "منطقه قابل سکونت" خورشیدی در حال مرگ قرار دارد، به این معنی که برای رشد حیات، بیش از حد سرد یا خیلی گرم نیست.

کارشناسان حوزه فضا، هیجان زده هستند، زیرا اگر تایید شود، این اولین باری است که سیاره‌ای پیدا می‌شود که می‌تواند حامی حیات باشد که به دور ستاره‌ای از این نوع، معروف به "کوتوله سفید" در گردش است.

احتمال حضور بیگانگان فضایی در سیاره‌ای تازه کشف شده

یک کوتوله سفید اساساً یک خورشید در حال مرگ است و وقتی این اتفاق برای منظومه شمسی ما بیفتد، عطارد، زهره و احتمالاً زمین بلعیده خواهند شد، البته به این زودی نیازی به نگرانی نیست، زیرا برای ۴ تا ۵ میلیارد سال دیگر انتظار چنین اتفاقی، نمی‌رود.

احتمال وجود یک سیاره بزرگ در منطقه قابل سکونت هیجان انگیز و همچنین غیرمنتظره است.  پروفسور جی فریحی از دانشگاه کالج لندن که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: "مهم است که به خاطر داشته باشید که شواهد بیشتری برای تأیید حضور یک سیاره ضروری است. نمی‌توانیم مستقیماً این سیاره را رصد کنیم، بنابراین تأیید ممکن است با مقایسه مدل‌های رایانه‌ای با مشاهدات بیشتر از ستاره و زباله‌های در حال چرخش به دست آید. "

دانشمندان با استفاده از فناوری تشخیص پیچیده، بر این باورند که این سیاره به دلیل وجود زباله‌های سیاره‌ای در نزدیکی آن است. ما هنوز حتی به مریخ که کمتر از ۱ سال نوری با ما فاصله دارد، نرسیدیم.

احتمال حضور بیگانگان فضایی در سیاره‌ای تازه کشف شده

همچنین اعتقاد بر این است که این سیاره ۶۰ برابر به ستاره خود نزدیکتر از سیاره ما به خورشید است.

فریحی افزود: «از آنجایی که خورشید ما در چند میلیارد سال آینده به یک کوتوله سفید تبدیل می‌شود، مطالعه ما نگاهی اجمالی به آینده منظومه شمسی خودمان ارائه می‌کند.» این مطالعه توسط انجمن سلطنتی نجوم منتشر شده است.