arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

ایران در گروه دشوار قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا

با انجام مراسم قرعه کشی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، تیم ملی ایران در گروه نسبتا دشواری با ازبکستان میزبان و قطر مدعی هم گروه شد. این رقابت ها ۱۰ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ورزش سه: با انجام مراسم قرعه کشی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، تیم ملی ایران در گروه نسبتا دشوار قرار گرفت.

مراسم قرعه کشی مسابقات نهایی فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا صبح امروز در ازبکستان برگزار شد و طی آن، حریفان ایران در این پیکار‌ها مشخص شدند.

در ابتدای مراسم قرعه کشی، ویندزور جان دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به صحبت پرداخت و در ادامه نیز روشن ایرماتوف داور مشهور ازبکستانی روی صحنه آمد و دقایقی درخصوص فوتبال ازبکستان و پیشرفت‌های این کشور صحبت کرد و سپس مراسم قرعه کشی نیز برگزار شد.

قرعه کشی این پیکار‌ها بدین صورت بود که از سید چهارم، گوی‌ها برداشته شد و به ترتیب هر کشور در گروه‌های یک تا چهارم قرار می‌گرفت. پس از مشخص شدن تیم‌های سید سوم و چهارم، نوبت به برداشتن تیم‌های حاضر در سید دوم قرار گرفت که نام ایران به عنوان نخستین تیم از گلدان خارج شد و ملی پوشان در گروه یک و در کنار ترکمنستان و قطر قرار گرفتند.

سپس برای مشخص شدن تیم‌های سرگروه، کشور‌های حاضر در گلدان سید یک از گوی خارج شدند که ازبکستان میزبان این دوره از رقابت‌ها از گوی خارج شد تا این تیم در کنار ایران، قطر و ترکمنستان در گروه نخست این پیکار‌ها قرار بگیرد.

بدین ترتیب گروهبندی این پیکار‌ها بدین شرح است:

گروه اول: ازبکستان، ایران، قطر، ترکمنستان
گروه دوم: استرالیا، اردن، عراق، کویت
گروه سوم: کره جنوبی، تایلند، ویتنام، مالزی
گروه چهارم: عربستان، امارات، ژاپن، تاجیکستان

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات با تیم‌های تاجیکستان، لبنان و نپال همگروه بود که در نهایت به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله نهایی شد.

۱۶ تیم برتر آسیا در این دوره از مسابقات از اول تا ۱۹ ژوئن (۱۰ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۱) در ازبکستان به مصاف هم می‌روند.

نظرات بینندگان