arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

دونالد ترامپ به تصمیم دادگاه باید در تحقیقات ایالت نیویورک شهادت دهد

دادگاهی در نیویورک گفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و دو نفر از فرزندانش باید در تحقیقات درباره کسب‌وکارهایشان تحت سوگند به سوالات بازرسان جواب بدهند.لتیشا جیمز دادستان کل نیویورک سازمان ترامپ را به "ارزیابی فریب‌کارانه یا گمراه‌کننده دارایی‌ها" برای گرفتن وام و تخفیف مالیاتی متهم کرده است. ترامپ این اتهامات را رد می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: دادگاهی در نیویورک گفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و دو نفر از فرزندانش باید در تحقیقات درباره کسب‌وکارهایشان تحت سوگند به سوالات بازرسان جواب بدهند.

لتیشا جیمز دادستان کل نیویورک سازمان ترامپ را به "ارزیابی فریب‌کارانه یا گمراه‌کننده دارایی‌ها" برای گرفتن وام و تخفیف مالیاتی متهم کرده است. آقای ترامپ این اتهامات را رد می‌کند.

او اکنون باید ظرف ۲۱ روز در جلسه‌ای برای پاسخ‌گویی به سوالات حاضر شود.

آرتور اِنگورون قاضی دیوان عالی نیویورک روز پنج‌شنبه گفت که آقای ترامپ، پسرش دونالد ترامپ جونیور ۴۴ ساله، و دخترش ایوانکا ترامپ ۴۰ ساله، باید با احضاریه خانم جیمز که در ماه دسامبر صادر شده بود همکاری کنند.


قاضی گفت که تحقیقات خانم جیمز به کشف "شواهد فراوان از کلاهبرداری احتمالی مالی" منجر شد که این "حق صریح" را به او می‌دهد که از رئیس جمهور سابق و دو فرزندش تحت سوگند سوال بپرسد.

آقای ترامپ، ۷۵ ساله، می‌گوید که تحقیقات خانم جیمز، که دمکرات است، با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرد.

هدف این تحقیقات، که در سال ۲۰۱۹ شروع شد، اثبات این ادعای دولت است که آقای ترامپ هنگام درخواست وام از بانک‌ها، ارزش دارایی‌های خود را بیش از میزان واقعی اعلام می‌کرد. گفته می‌شود که این کلاه‌برداری ادعایی پیش از به قدرت رسیدن او انجام شده است.

وکلای آقای ترامپ تلاش داشتند در تلاشی برای جلوگیری از طرح سوالات از رئیس جمهور سابق و فرزندانش، از خانم جیمز شکایت کنند.

خانم جیمز تصمیم قاضی را پیروزی توصیف کرد و گفت که "عدالت چیره شده است."

این پرونده غیرکیفری جدا از تحقیقات کیفری در منهتن نیویورک درباره روش‌های کاری سازمان ترامپ است.

وکلای آقای ترامپ در دادگاه استدلال کردند که شهادت دادن در این پرونده غیرکیفری به ایالت این اجازه غیراخلاقی را خواهد داد که قانونی را دور بزند که مانع می‌شود دادستان ها خواستار شهادت کسی در برابر یک هیات منصفه کیفری شوند، مگر آنکه قبلا به او مصونیت قضایی داده شده باشد.

رونالد فیشِتی، وکیل مدافع آقای ترامپ، گفت: "اگر او (خانم جیمز) خواهان گرفتن شهادت تحت سوگند از موکل من است، موکل من هم حق دریافت مصونیت دارد."

انتظار می رود تیم آقای ترامپ خواستار تجدید نظر شود. او همچنین می‌تواند ادعا کند که حق سکوت در هر جلسه پرسش و پاسخی را دارد.

سازمان ترامپ هنوز در این مورد اظهار نظر نکرده است

نظرات بینندگان