arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

برای مناطق پر تردد چه فرشی را انتخاب کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر اتاق اغلب استفاده نشود، رنگ فرش برای مدت طولانی دست نخورده باقی می ماند و رنگ روشن ممکن است به خوبی کار کند. با این حال، اگر اتاق پر رفت و آمدی دارید، بهتر است رنگ یا طرحی تیره‌تر انتخاب کنید تا کثیفی و فرسودگی به این راحتی نمایان نشود.

یک رنگ سفید بکر ممکن است در یک محل نشیمن رسمی که زیاد استفاده نمی شود عالی به نظر برسد. اما، اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن شما نخواهد بود.

 فرش را برای چه فضایی در نظر گرفتید؟

قبل از هر چیز به این سوال پاسخ دهید که می‌خواهید فرش مدرن در انواع مختلف شگی، فریز و یا شنل را در چه محیطی از خانه بیاندازید؟ با پاسخ به این سوال به‌خوبی می‌توانید گزینه بهتر را انتخاب کنید. به‌طور مثال برای فضایی مانند راهرو و آشپزخانه، فرش شنل و یا فریز انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. اما در صورتی که می‌خواهید در فضایی مانند اتاق خواب و یا اتاق کودک یک فرش مدرن بیاندازید، خرید فرش شگی با پرز بلند پیشنهاد می‌شود.

بعد از اینکه به‌طور دقیق مشخص کردید که برای چه فضایی به دنبال فرش مدرن و فانتزی هستید، حالا باید فرشی بخرید که متناسب با سبک و رنگ‌های فضای مدنظر باشد. به‌طور مثال برای آشپزخانه‌ای با رنگ‌های غالب کرمی و قهوه‌ای به سراغ فرش مدرن در تناژ قهوه‌ای بروید. در این صورت همخوانی بهتری در فضا ایجاد می‌شود.

همچنین برای فضاهای کم رفت‌وآمد خانه می‌توانید انتخاب‌های گسترده‌تری از نظر رنگ داشته باشید. با توجه به اینکه فضاهای کم ترافیک کمتر کثیف می‌شوند، می‌توانید از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید تا دکور خانه سبکی زیباتر پیدا کند.

برای مناطق پر تردد چه فرشی را انتخاب کنیم؟

علاوه بر آن، حتما در هنگام انتخاب فرش مدرن و قبل از هر چیز تناژ غالب رنگی در فضای خانه را ارزیابی کنید  و فرشی متناسب با رنگ غالب خانه بخرید. البته تضاد هم زیبایی خاص خود را دارد؛ اما هر نوع تضادی زیبا نیست و ممکن است جذابیت سایر دکوراسیون را هم از بین ببرد.

نکته مهم بعدی اینکه با توجه به شلوغی و خلوتی خانه، طرح فرش را انتخاب کنید. اگر خانه‌ای با دکوراسیون شلوغ و طرح‌های درهم پیچیده در مبلمان و پرده دارید، می‌توانید سادگی را در فرش به نمایش بگذارید تا تضاد بین این طرح‌ها همدیگر را تکمیل کند. همچنین بهتر است برای فضاهای بزرگی مانند اتاق نشیمن از فرش مدرن با طرح ساده کمک بگیرید.

برای مناطق پر تردد چه فرشی را انتخاب کنیم؟

هماهنگ کردن رنگهای فرش:

رنگ ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

بلوک های ساختمان برای همه رنگ ها - قرمز، زرد، آبی

نتیجه ترکیب رنگ های اصلی - سبز، نارنجی، بنفش.

سایه هایی که هنگام ترکیب رنگ های اولیه و ثانویه ایجاد می شوند.

رنگ های سرد و گرم

هنگام انتخاب رنگ فرش، در نظر داشته باشید که می خواهید اتاق شما چه حسی داشته باشد و چه حسی ایجاد می کند. رنگ‌های آبی روشن تا نارنجی روشن در نمودار زیر، رنگ‌های سردتر محسوب می‌شوند. رنگ‌های آبی تیره تا نارنجی تیره رنگ‌های گرم‌تر هستند. رنگ های متضاد روی چرخ مکمل یکدیگر هستند.

به فضای خود توجه کنید

برای اتاق هایی که نور طبیعی زیادی ندارند، سایه های روشن تر انتخاب کنید.

اگر اتاق شما نور طبیعی زیاد دارد، فرش بیشتر شبیه نمونه به رنگ می رسد. با این حال، اگر فرش را به یک اتاق تاریک اضافه کنید، ممکن است چند درجه تیره‌تر از نمونه به نظر برسد.

به عنوان مثال، اگر چندین پنجره در اتاق خواب خود داشته باشید، یک فرش کرم ممکن است سبک تر به نظر برسد. اگر یک پنجره دارید، رنگ کرم ممکن است بیشتر شبیه به رنگ خاکی باشد.

با فرشی بروید که مطابق با سلیقه و سبک شخصی شما باشد.

از آنجایی که خرید فرش یک سرمایه گذاری است، رنگی را انتخاب کنید که واقعاً دوست دارید نه رنگی که به سادگی با فضای شما مطابقت داشته باشد. انتخاب رنگ فرش خود را به 3-5 گزینه محدود کنید و سپس بر اساس ترجیح شخصی تصمیم خود را بگیرید.

به عنوان مثال، اگر بین خاکستری روشن، زغالی یا خاکستری مایل به تخته سنگ شک دارید، یکی را انتخاب کنید که بیشتر به سمت آن جذب می شوید.

یا اگر فرش برنزه در سالن خانه شما عالی به نظر می رسد اما رنگ آن را دوست ندارید، به جای آن از رنگ بژ یا خاکی استفاده کنید.

برای مناطق پر تردد چه فرشی را انتخاب کنیم؟

یک فرش تیره رنگ انتخاب کنید تا اتاق مدرن و راحت به نظر برسد

به طور کلی، فرش‌های تیره اتاق‌ها را کوچک‌تر و دنج‌تر نشان می‌دهند. اگر سبک مدرن را ترجیح می دهید و می خواهید فضای شما گرم و جذاب به نظر برسد، این یک ایده عالی است.

به عنوان مثال، فرش زغالی، قهوه ای تیره یا خاکستری را برای رنگ فرش اتاق خواب یا اتاق نشیمن مد روز انتخاب کنید.

برای ایجاد فضای شخصی، فرشی با رنگ روشن انتخاب کنید.

در حالی که فرش های رنگارنگ برای همه مناسب نیست، اما راهی عالی برای افزودن رنگی منحصر به فرد به فضای شماست. اگر می‌خواهید اتاق خواب، استودیو، اتاق کودکان، اتاق بازی یا اتاقک خود را سفارشی کنید، یک فرش آبی، سبز، صورتی یا قرمز انتخاب کنید.

کلام آخر

در این صفحه از آراستا نکات مهم درباره خرید فرش مدرن و فانتزی بیان شد. همچنین دو نوع فرش مدرن پرز کوتاه شامل فرش شنل و فریز به همراه ویژگی‌های متفاوت آن‌ها بررسی شد. هرکدام از این فرش‌ها انتخاب مناسبی برای فضاهای مختلفی هستند. همچنین باید با توجه به رنگ و دکور غالب در محیط، فرش مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

نظرات بینندگان