arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۱

لاریجانی: گاهی برخی حرف‌های سبک زده می‌شود که مناقشات بلاوجه در کشور درست می​کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس با بیان اینکه علما و مراجع نگران وضع امت در داخل و خارج هستند و نظراتشان از روی دلسوزی است.

علی لاریجانی در مراسم بزرگداشت چهل و هفتمین سالگرد شهادت شهدای موتلفه اسلامی که در بیت امام راحل در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: علما دنبال صحت عمل در حکومت هستند و اگر مراجع و علما از باب نصیحت چیزی می گویند دنبال قدرت نیستند و صددرصد برای اصلاح امور مطلبی می‌گویند و دغدغه دارند و مسئولان باید تمکین داشته باشند. باید قدردان نعمت علما و مراجع باشیم چون علما نگهدار کشور در مقاطع مختلف بوده اند.

گزيده سخنان وي را به نقل از مهر بخوانيد:

در مسائل اسلامی باید به متخصصان مراجعه شود. گاهی در کشور برخی حرف‌ها زده می‌شود که سبک است و منطبق بر اسلام نیست و مناقشات بلاوجه در کشور درست می کند؛ کسانی که دغدغه عزت ایران را دارند باید بدانند بنایی که امام به وجود آورد اقتضا می‌کند که این نظام از ابعاد مختلف قدرتمند باشد که یکی از آنها مسئله اقتصادی است؛ چرا باید مردم نسبت به گرانی اینقدر دغدغه داشته باشند؛ مدیریت باید به گونه‌ای باشد که تولید رونق داشته باشد.

اولویت مجلس بررسی مسائل اقتصادی است به همین دلیل مسئولان را دعوت کردیم که درباره نقدینگی، گرانی نان و وضع تولید و ... توضیح بدهند و حتما این موضوع را ادامه خواهیم داد و این مشکلات باید حل شود و مسئولان اجرایی باید تبعات مسئولیت خود را بپذیرند.

امروز مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنیم که می تواند وسوسه خناسان بین المللی نسبت به مردم را از بین ببرد این است که قدرت اقتصادی قوی داشته باشیم. دشمن به دنبال لطمه زدن به حرکت اقتصادی کشور است و قطعا اگر به تولید داخل توجه کنیم تهدیدات تبدیل به فرصت می شود و دلیل کار این است که تولید داخل رونق بگیرد تا آنها مایوس شوند.

دشمنان در یک دهه اخیر و مخصوصا در دو سال اخیر نسبت به حرکت انقلاب دچار عصبانیت هستند و این عصبانیت را از طریق بحث هسته ای و در ماجراجویی های منطقه ای انجام می دهند؛ آنها از اینکه از عراق با سرافکندگی بیرون رفتند ناراحتند؛ از شکست در جنگ 33 روزه غضبناک هستند و مخصوصا در دو سال اخیر که انقلاب های منطقه ای پیروز شد و ملت رشید ایران با همه وجود از این انقلاب ها حمایت کرد و مخصوصا رهبری از بدو کار علنی و روشن حمایت کردند برای آنها معضلی شده و احساس می کنند که اسرائیل در تنگناست لذا لجاجت می کنند.

رفتارهای تروریستی آنها در عراق خشونت بی منطق و تاسف آور است؛ ما که می دانیم پشت صحنه چه کسانی هستند؛ شما با کی دارید مبارزه می کنید با مردمی که با یک دنیا عشق و سوز به زیارت می روند.  مخصوصا وهابی مسلک ها که گروه تندرو در جهان اسلام هستند و جز مشکل برای مسلمانان هیچ کاری نکرده اند؛ شما اگر اهل جهادید بروید با صهیونیست‌ها بجنگید؛ گروهی متحجر که خود را اهل جهاد گذاشته اند و زائران را می کشند؛ ننگی برای جامعه اسلامی هستند و در پشت آنان سرویس های جاسوسی بیگانه قرار دارند
نظرات بینندگان