arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱

صدرنشینی فرانسه با شکست میزبان

تیم فوتبال فرانسه در دومین دیدار خود در رقابتهای یورو 2012 موفق شد در یک هوای بارانی و در 3 دقیقه طوفانی اوکراین یکی از دو میزبان رقابتها را شکست داده و در صدر جدول قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تیم فوتبال فرانسه در دومین دیدار خود در رقابتهای یورو 2012 موفق شد در یک هوای بارانی و در 3 دقیقه طوفانی اوکراین یکی از دو میزبان رقابتها را شکست داده و در صدر جدول قرار گیرد.

 دیدار 2 تیم اوکراین و فرانسه در چارچوب یورو 2012 از ساعت 20.30 به وقت تهران و با قضاوت بورن کوئیپرز از هلند در ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسك اوكراين آغاز شد. در حالی که تنها 5 دقیقه از این دیدار سپری شده بود، داور به دلیل بارش شدید باران دیدار را قطع کرد. این بازی از ساعت 21.30 به وقت تهران و با مهیا شدن شرایط بازی از سر گرفته شد و در پایان فرانسه توانست اوکراین میزبان را شکست دهد.

 در دقيقه 16، منز با فرار در عمق خط دفاعي اوكراين در موقعيت تك به تك با دروازه‌بان اوكراين قرار گرفت و توپ خود را هم وارد دروازه حريف كرد اما كمك‌داور با بالا بردن پرچم خود، آفسايد اين بازيكن را اعلام كرد تا بازي همچنان بدون گل دنبال شود.

در دقیقه 19 و روی اشتباه مدافعان در دادن پاس رو به عقب توپ به ریبری رسید. ریبری توپ را روی دروازه سانتر کرد ولی کریم بنزما نتوانست از این توپ استفاده کند. در ادامه توپ به منز رسید که شوت او را دروازه‌بان اوکراین مهار کرد.

در دقيقه 29، فرانسوي‌ها فراري را از سمت چپ آغاز كرده و توپ را درون محوطه جريمه براي منز ارسال كردند اما در حالي كه اين بازيكن تنها دروازه‌بان حريف را در مقابل خود داشت، نتوانست دروازه اوكراين را باز كند و پياتوف ضربه او را مهار كرد.

در دقیقه 33 توپی در پشت مدافعان فرانسه برای آندری شوچنکو فرستاده شد و او با یک کنترل خوب توپ را با شوتی محکم به سمت دروازه فرانسه شلیک کرد که هوگو لوریس، دروازه‌بان فرانسه به خوبی آن را دفع کرد.


در دقيقه 39، فرانسوي‌ها در گوشه محوطه جريمه اوكراين صاحب يك ضربه ايستگاهي شدند. سمير نصري سانتر زيبايي را روي دروازه اوكراين فرستاد و مكسس با يك ضربه سر محكم دروازه حريف را به شدت تهديد كرد اما پياتوف ناجي تيمش شد و با يك دست، توپ را به كرنر فرستاد تا بازي در نيمه نخست گلي نداشته باشد.

اما در نیمه دوم پس از آن که شوت محکم و خطرناک شوچنکو از کنار دروازه به اوت رفت در دقیقه 53 "فرانک ریبری" در زمین اوکراین صاحب توپ شد و بعد از نفوذ به سمت خط دفاعی این تیم پاس عرضی برای "کریم بنزما" مهیا کرد و این بازیکن هم در سمت راست "جرمی منز" را صاحب توپ کرد، منز در محوطه جریمه با یک ضربه پای چپ دقیق توپ را به تور دروازه اوکراین چسباند.


تنها 3 دقیقه بعد کریم بنزما با یک پاس تماشایی "یوهان کابایه" را در محوطه جریمه اوکراین صاحب توپ کرد و این بازیکن باشگاه نیوکاسل نیز موفق شد با یک شوت پای چپ توپ را دور از دستان "آندری پیاتوف" سنگربان اوکراین وارد دروازه این تیم کند.


در دقیقه 64 روی پاس کاری فوق‌العاده بازیکنان فرانسه، کابای توپ را به تیر دروازه کوبید تا نتواند در این بازی خودش را 2 گله کند.

در دقيقه 71، شوچنكو در ميانه ميدان صاحب توپ شد و پس از حركت به سمت دروازه فرانسه و جا گذاشتن چند مدافع حريف، ضربه خود را به سمت دروازه ليوريس زد اما اين توپ نه دقيق بود و نه از شدت كافي برخوردار بود.

در دقيقه 85، بازيكنان اوكراين صاحب يك ضربه ايستگاهي شدند و توپ را روي دروازه فرانسه سانتر كردند اما ليوريس بالاتر از مهاجمان حريف، توپ را با مشت از محوطه جريمه خارج شد. در نهايت اين بازي با برتري 2 بر صفر فرانسه مقابل اوكراين به پايان رسيد.

فرانسه با این برد 4 امتیازی شد و در صدر جدول گروه ایستاد و اوکراین هم 3 امتیازی ماند.

ترکیب فرانسه:

لوریس، دبوچی، رامی، مکسز، کلیشی، کابایه (68 ام ویلا)، ریبری، نصری، منز (73 مارتین)، آلو دیارا، بنزما (76 ژیرو)

ترکیب اوکراین:

پایاتوف، سلین،‌ خاچریدی، میخالیک، تیموشوک، گوسف،‌ یارمولنکو (68 علیف)، نازارنکو (60 میلفسکی)،‌ کونوپلیانکا، شوچنکو، ورونین (45 دویش)

در ديگر ديدار اين گروه از ساعت 23:30 انگليس و سوئد مقابل يكديگر قرار گرفته اند و چنانچه انگليس موفق شد مقابل حريف خود به پيروزي برسد، همچون فرانسه چهار امتيازي خواهد شد.
نظرات بینندگان