arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

امیرعبداللهیان: از ۴ موضوع اختلافی پایانی بین ایران و امریکا، در روز‌های اخیر، دو مورد حل شده است / تضمین اقتصادی از جمله مسائل باقی مانده است

حسین امیرعبداللهیان درباره این‌که آیا به توافق نهایی نزدیک‌تر شده‌ایم؟ افزود: ما چهار موضوع را به عنوان خط قرمز در مذاکرات نزدیک به نهایی خودمان پیش رو داشتیم از این چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده و به نقطه توافق رسیدیم ولی دو موضوع همچنان باقی مانده از جمله موضوع تضمین اقتصادی. امروز با همکارم آقای دکتر باقری گفت وگو داشتم از طریق نان پیپر Non-Paper و انریکه مورا به تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی ادامه می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جشن دیپلماتیک نوروز در جمع خبرنگاران درباره سفرش به مسکو گفت:در گفت‌وگوها در روسیه علاوه بر بحث اوکراین، مذاکرات وین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی درباره این‌که آیا به توافق نهایی نزدیک‌تر شده‌ایم؟ افزود: ما چهار موضوع را به عنوان خط قرمز در مذاکرات نزدیک به نهایی خودمان پیش رو داشتیم از این چهار موضوع در سه هفته گذشته دو موضوع تقریبا حل شده و و به نقطه توافق رسیدیم ولی دو موضوع همچنان باقی مانده از جمله موضوع تضمین اقتصادی. امروز با همکارم آقای دکتر باقری گفت وگو داشتم از طریق نان پیپر Non-Paper و انریکه مورا به تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی ادامه می‌دهیم و هر زمان به نقطه توافق در این دو موضوع و خط قرمز باقیمانده نزدیک شویم، تیم ما و دکتر باقری در وین حضور خواهند یافت.

وزیر خارجه تصریح کرد: اگر طرف آمریکایی اراده لازم را برای حل و فصل دو‌ موضوع باقیمانده داشته باشد. آماده هستیم در اولین فرصت با حضور وزرا در وین روز جمع بندی و تصمیم نهایی را داشته باشیم و به نقطه پایانی توافق برسیم. اما اکنون این موضوع در دست طرف آمریکایی است و اینکه آیا ابراز وجود حسن نیت در طرف آمریکایی و نزد آقای جو بایدن موضوعی واقعی و حقیقی است و محقق خواهد شد یا نه بستگی به این دارد که در رفت و برگشت پیام‌های ما چه اتفاقی در روزهای آینده رخ خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد:‌ اگر امروز طرف آمریکایی دو مطالبه باقیمانده ما را محقق کند فردا آماده حضور در وین خواهیم بود.

نظرات بینندگان