arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

صبحانه خبری، ۲۷ اسفند ۱۴۰۰؛ از هشدار سپاه به عراق تا شایعه راه ندادن وزیر خارجه روسیه به چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


فوتی های کرونا دورقمی شد
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۲۵۸۰ بیمار جدید کرونایی در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید ۱۹ به ۷ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۱۹ نفر رسید. همچنین شمار فوتی های کرونا کاهش یافته و دورقمی شد. ۹۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.


تلفن همراه همسر رییس موساد هک شد
در پی هک شدن رایانه شخصی دیوید برنیاع رییس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) این بار رسانه های اسرائیلی از هک شدن تلفن همراه همسر وی خبر دادند. منابع رسانه‌ای اسرائیلی دوشنبه شب مدعی شدند که ایران، وبسایت‌های دولتی این رژیم را هدف حمله سایبری قرار داده است.


غرق شدن کشتی اماراتی حامل خودرو در عسلویه
حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: کشتی اماراتی حامل خودرو در ۳۰ مایلی عسلویه غرق شد. رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: با توجه به اینکه ۳۰ سرنشین کشتی اماراتی با جلیقه نجات روی آب هستند در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست هلیکوپتر به دستگاه‌های ذیربط از جمله منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شد.


سفر انسان به مریخ در 2029؟
ایلان ماسک مدیرعامل شرکت فضایی «اسپیس ایکس» در پاسخ به توئیتی که پرسیده بود چه زمانی ممکن است اولین سفر انسان به مریخ انجام شد، به صورت مختصر گفت: «2029».


دربی ۹۸ مساوی شد
از هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی، داربی ۹۸ پایتخت را در حضور ۲۰ هزار تماشاگر دو تیم آغاز کردند و در نهایت به تساوی یک بر یک رسیدند. در نیمه اول این بازی استقلالی ها معتقد بودند که روی کوین یامگا خطای پنالتی صورت گرفته. در نیمه دوم هم پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند که عارف غلامی با دست توپ را زده و دست او داخل محوطه جریمه بوده. در اواخر بازی هم گل محمدی سرمربی پرسپولیس در اعتراض به دیر انجام شدن تعویض تیمش و به ثمر رسیدن گل استقلال، کنترل خود را از دست داد و وارد زمین شد که داور او را اخراج کرد.


توافق ۱۵ بندی روی میز مذاکرات روسیه و اوکراین
فایننشال تایمز به نقل از دو فرد مطلع نوشت، مذاکره‌کنندگان اوکراینی و روسیه برای اولین بار، روز دوشنبه توافقی پیشنهادی را به بحث گذاشتند. این پیش‌نویس پانزده بندی، مواردی نظیر عقب‌نشینی اوکراین از جاه‌طلبی پیوستن به ناتو و متعهد شدن این کشور به عدم میزبانی از نیروها یا تسلیحات خارجی در ازای دریافت محافظت از سوی متحدانی مانند انگلیس، آمریکا و ترکیه را در بر می‌گیرد.


هشدار سپاه به عراق
سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر هشدار مکرر تهران به مقامات کردستان عراق درباره چند مقر موساد در این منطقه گفت که اگر عراق برای برچیدن این مقرها کاری نکند، ایران دوباره پاسخ خواهد داد.


بحران غذایی در خاورمیانه  در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت، جنگ بین اوکراین و روسیه، دو تولیدکننده برتر محصولات کشاورزی جهان، احتمالاً به یک بحران غذایی در 12 تا 18 ماه آینده در آفریقا و خاورمیانه منجر خواهد شد.


ساعت رسمی کشور امسال هم تغییر می‌کند
درویشوند، سرپرست معاونت امور حقوقی دولت گفت: باتوجه به این که مصوبه مجلس در خصوص عدم تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب نهایی نرسیده و به قانون تبدیل نشده، دولت موظف به اجرای قانون موجود است و ساعت رسمی کشور در آغاز سال ۱۴۰۱، یک ساعت به جلو کشیده خواهد شد.


شایعه راه ندادن وزیر خارجه روسیه به چین
یک نشریه آلمانی مدعی شد هواپیمای حامل وزیر امور خارجه روسیه در نیمه راه سفر به چین، به مسکو بازگشته است. نشریه بیلد در وب‌سایت خود با استناد به این خبر تأیید نشده نوشته: «مشخص نیست علت بازگشت لاوروف، عدم پذیرش او از طرف دولت چین بوده یا تحولات در مسکو موجب شده او ناچار به بازگشت شود».


احیای برجام در چند روز آینده؟ 
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نیوزویک گفت که واشنگتن در آستانه بازگشت به توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران است و علیرغم وقفه ایجاد شده اخیر ، توافق برای بازگشت به برجام می تواند در این چند روز نهایی شود. وی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و تاثیر احتمالی آن‌ بر برجام گفت: واشنگتن اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که تحریم‌های آمریکا بر اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای از سوی افراد و نهادهای غیر آمریکایی که مرتبط با برجام هستند تاثیر نگذارد. ما البته مشارکت روسیه در پروژه‌های هسته‌ای (در ایران) که بخشی از اجرای کامل برجام هستند را تحریم نخواهیم کرد.

نظرات بینندگان